• Kontakt
Wednesday, November 12, 2025
BoldNews.al

Nuk ka rezultat
View All Result
  • KRYESORE
  • INVESTIGIME
  • OP-ED
  • VETTING
  • AKTUALITET
  • POLITIKE
  • SPORT
    • Euro 2024
  • TE TJERA
    • PRIVACY POLICY
    • KONTAKT
    • EKONOMI
    • SHENDETI
    • SHOW BIZ
    • KULTURE
    • POLITIKE
    • KRONIKE
    • TEKNOLOGJI
    • VIDEOT KRYESORE TE DITES
    • VIDEO
    • BOLD BLOG
    • FOTOGRAFI
    • HOROSKOPI
    • NDRYSHE
    • RAJONI
    • BOTA
    • SOCIALE
  • ZGJEDHJE 2025
  • KRYESORE
  • INVESTIGIME
  • OP-ED
  • VETTING
  • AKTUALITET
  • POLITIKE
  • SPORT
    • Euro 2024
  • TE TJERA
    • PRIVACY POLICY
    • KONTAKT
    • EKONOMI
    • SHENDETI
    • SHOW BIZ
    • KULTURE
    • POLITIKE
    • KRONIKE
    • TEKNOLOGJI
    • VIDEOT KRYESORE TE DITES
    • VIDEO
    • BOLD BLOG
    • FOTOGRAFI
    • HOROSKOPI
    • NDRYSHE
    • RAJONI
    • BOTA
    • SOCIALE
  • ZGJEDHJE 2025
BoldNews.al
Fillimi AKTUALITET

Një shembull i keq ekonomik

https://www.monitor.al/nje-shembull-i-keq-ekonomik/#:~:text=EuropanukduhettkopjojmodelinBidenomics.AjokanevojprnjtregtprbashktmtthelldhemekologjikjoprmshumndihmashtetroreshkruanTheEconomist

10:04 : 04/11/2023
në AKTUALITET, BOTA, EKONOMI

Është e lehtë të kuptohet pse Europa ndien dëshirën të kopjojë politikat ekonomike të presidentit Joe Biden. Humbja e karburanteve fosile ruse me çmim të lirë ka bërë që tranzicioni në energjinë e pastër të shihet si një çështje e sigurisë kombëtare.

Gjermania, ekonomia më e madhe e Europës, ka frikë se industria e saj e automobilave do të humbasë pjesën e tregut ndaj prodhuesve të makinave elektrike në Kinë dhe Amerikë, të subvencionuara nga shteti.

Dhe ekonomia e Eurozonës po mbetet gjithnjë e më mbrapa asaj të Amerikës. Ekonomitë europiane më në vështirësi po vuajnë nga një inflacion mbi nivelin 10%, plakja e shpejtë e popullsisë, borxhe të larta publike dhe private dhe kërcënimi i autokracive.

Këtë javë, FMN-ja tha se ekonomia e Eurozonës do të rritet me vetëm 0.7% në vitin 2023. Ndërsa ajo e Amerikës pritet të rritet tri herë më shpejt.

Lexo edhe:

Sejko: Ekonomia shqiptare po përballet me tre sfida kryesore

REL: A është BE-ja gati të pranojë anëtarë të rinj?

Prandaj, shumë europianë mendojnë se përgjigjja ndaj këtyre sfidave do të ishte politika industriale e stilit të Biden-it. BE-ja ka zbutur rregullat e ndihmës shtetërore që kufizojnë investimet e subvencionuara dhe synon të vendosë synime për prodhimin e mallrave ekologjike brenda bllokut.

Franca dhe Gjermania po debatojnë mbi mënyrën se si (jo nëse) duhet të subvencionojnë energjinë elektrike për përdoruesit industrialë. Edhe Partia Laburiste e Britanisë, e cila ndoshta do të zgjidhet në krye të qeverisë në zgjedhjet e ardhshme në vitin 2024, synon të shpenzojë bujarisht në industri.

Megjithatë, imitimi i Bidenomics është një gabim. Në Amerikë dhe gjetiu, joshja e prodhimit me subvencione do të krijojë humbje parash dhe me kalimin e kohës, do t’i nxisë firmat të garojnë për subvencione, në vend të klientëve.

Dhe megjithëse është e vërtetë se Franca, me një filozofi ekonomike dirigjiste që po bëhet gjithnjë e më popullore në Bruksel, ka pasur sukses në politikën industriale, rrjeti i institucioneve dhe normave të Francës që bën të mundur të mos tejkalohet ndërhyrja e shtetit, është i vështirë për t’u imituar nga i gjithë Bashkimi Europian, ashtu siç modeli ekonomik i Gjermanisë, nuk mund të vihej në praktikë diku tjetër.

Përvojat e fundit të Europës janë të lidhura ngushtë me fuqinë e tregjeve. Pasi Rusia pushtoi Ukrainën, industria gjermane kishte frikë se humbja e gazit rus do të shkaktonte një katastrofë ekonomike. Në vend të kësaj, prodhimi industrial u ruajt dhe firmat u përshtatën me shpejtësi.

Ndryshe nga Amerika, BE-ja ka një mekanizëm të njëtrajtshëm të çmimit të karbonit. Pas një fillimi të vështirë në vitet 2000, skema e tregtisë dhe e emetimeve (ETS) është bërë standardi i artë për çmimin e karbonit, duke e nxitur sektorin privat të gjejë mënyrat më efikase për të ulur emetimet e karbonit.

Politikat më të mira për Europën do të ishin ato që do të mbështeteshin në qasjen e saj të mëparshme miqësore ndaj tregut. BE-ja duhet të nxisë një treg të përbashkët ekologjik dhe konkurrues, duke përfshirë shërbimet dhe kapitalin, që do të thotë se duhen frenuar ndihmat shtetërore.

Blloku duhet të lejojë që çmimi i karbonit për sektorët e rinj, të rritet më shpejt nga sa ishte planifikuar dhe të marrë seriozisht një divident klimatik për qytetarët.

Gjithashtu duhet të tregtojë lirisht me aleatët, në mënyrë që detyrat e mëdha të dekarbonizimit, heqjes së rrezikut të zinxhirëve të ndjeshëm të furnizimit dhe forcimit të mbrojtjes, të mund të arrihen me një kosto më të ulët.

BE-ja nuk do të ishte më e sigurt dhe as më e pasur, nëse do të kishte kampionë kombëtarë që do të prodhonin 27 lloje të ndryshme tankesh.

Për të nxitur rritjen, shpenzimet e reja të qeverisë duhet të përqendrohen në infrastrukturë, jo në ndihma shtetërore. Gjermania duhet të ndreqë sistemin e saj hekurudhor që është lënë aq shumë pas dore, sa që është gati të përmbyset.

Franca duhet të mos bllokojë më ndërlidhësit që kanalizojnë energjinë diellore nga Spanja me diell, në pjesën tjetër më të ftohtë të Europës. Dhe qeveritë mund të hartojnë rregulla prokurimi që nxisin energjinë e gjelbër ose forcojnë sigurinë, por që njëkohësisht respektojnë tregun e përbashkët dhe parimet e tregtisë së lirë.

Europianët mund të tundohen të mendojnë se, meqë Amerika është bërë tashmë proteksioniste, të gjithë të tjerët duhet të ndjekin të njëjtin shembull, ose përndryshe do të mbeteshin mbrapa.

Në fakt, arsyeja pse Amerika ka pasur përparësi ekonomike afatgjatë në krahasim me vendet e tjera të botës, është se ajo ka qenë më e përkushtuar ndaj tregjeve, jo më pak.

Kjo do të thotë se kthesa e saj e fundit drejt ndërhyrjes shtetërore, është një lajthitje dhe jo një shembull që duhet ndjekur./Monitor

Etiketa: BEekonomieurope

Lajme të lidhura

AKTUALITET

Sejko: Ekonomia shqiptare po përballet me tre sfida kryesore

10:06 : 11/11/2025
AKTUALITET

REL: A është BE-ja gati të pranojë anëtarë të rinj?

09:04 : 11/11/2025
BOTA

BE krijon Agjencinë e Re të Inteligjencës nën drejtimin e Ursula von der Leyen

08:44 : 11/11/2025
AKTUALITET

Debatet për ligjin e barazisë gjinore/ Ambasadorja franceze: S’ka direktivë të posaçme të BE-së

20:44 : 10/11/2025
Foto ilustruese
AKTUALITET

Raporti/ Shqipëria, një nga korridoret kryesore të kontrabandës në Evropë

20:22 : 10/11/2025
AKTUALITET

Abuzimi me burimet publike në zgjedhje/ Gonzato: Duhet një reformë zgjedhore gjithëpërfshirëse

11:08 : 10/11/2025
Para

Moti i keq në juglindje, probleme me energjinë elektrike

TË GJITHA

“Kanë shkelur ligjin”, Celibashi gjobit mbi 80 parti politike, kursen PS-në e Ramës

23:01 : 11/11/2025

Horokopi për ditën e mërkurë, 12 nëntor 2025

22:59 : 11/11/2025

Përshkallëzohen tensionet Rusi–Japoni/ Moska ndalon hyrjen e 30 zyrtarëve japonezë

22:56 : 11/11/2025

I zhvati qytetarit 500 euro për zhbllokimin e makinës, pezullohet shefi i trafikut në Elbasan

22:48 : 11/11/2025

“Balluku do arrestohet para 15 dhjetorit”, gazetari: Do t’i “hajë” kokën Ramës!

22:33 : 11/11/2025

Tragjedi në Gjeorgji, rrëzohet avioni ushtarak turk, 20 të vdekur

22:21 : 11/11/2025

Reuter zbulon skenarin: Ja ndarja ‘de facto’ që mund ti bëhet Rripit të Gazës

22:14 : 11/11/2025



RRETH NESH

Boldnews.al mbetet zgjedhja e parë për një lexues i cili kërkon të informohet me saktësi për një lajm. Misioni jonë kryesor është paanshëmëria dhe profesionalizmi dhe për këtë janë të punësuar gazetarët më të mirë në tregun mediatik.
Na kontakto: [email protected]

NA NDIQ

  • Kontakt

2025 Boldnews Dev By Techzero1.com

  • KRYESORE
  • INVESTIGIME
  • OP-ED
  • VETTING
  • AKTUALITET
  • POLITIKE
  • SPORT
    • Euro 2024
  • TE TJERA
    • PRIVACY POLICY
    • KONTAKT
    • EKONOMI
    • SHENDETI
    • SHOW BIZ
    • KULTURE
    • POLITIKE
    • KRONIKE
    • TEKNOLOGJI
    • VIDEOT KRYESORE TE DITES
    • VIDEO
    • BOLD BLOG
    • FOTOGRAFI
    • HOROSKOPI
    • NDRYSHE
    • RAJONI
    • BOTA
    • SOCIALE
  • ZGJEDHJE 2025

2025 Boldnews Dev By Techzero1.com