Nga Ilir Sinanaj
Nëse në rast emergjencash në Shqipëri, të shkaktuara nga përmbytje, tërmete apo mot i keq, zgjidhja do të ishte në dorë të shtetit, katastrofa natyrore vështirë se do të kishte fund. Edhe pse ky konstatim mund të duket shumë i njëanshme, për sa i përket veprimtarisë së qeverisë “Rama-Meta”, ai gjen mbështetje tek Porgres-Raporti i Bashkimit Evropian për Shqipërinë për vitin 2016.
Sipas Bashkimit Evropian, Shqipëria nuk ka ende një strategji, pra një plan veprimi, për të ulur rreziqet që shkaktohen nga katastrofat. “Strategjia kombëtare për zvogëlimin e rreziqeve nga katastrofat dhe të mbrojtjes civile është në pritje të miratimit. Ka progres, deri diku, me ministritë e linjës në ngritjen e zyra të informacionit dhe menaxhimit të emergjencave civile, por nuk ka pasur progres në nivel lokal dhe rajonal”, thuhet në faqen 81, të Progres-Raportit të BE-së për Shqipërinë 2016.
Për më tepër kapacitetet e institucioneve shtetërore dhe ndërveprimi midis tyre nuk lejon një përgjigje të qenësishme dhe të efektshme në rast emergjencash. “Kapaciteti institucional dhe bashkëpunimi midis institucioneve të mbikëqyrjes duhet të forcohen për të siguruar veprim të efektshme ndaj situatave të emergjencës”, theksohet në faqen 81, të Progres-Raportit të BE-së për Shqipërinë 2016.
Por pse ndodh që kapacitetet institucionale të jenë kaq të dobëta për të përballuar situatat e emergjencave? Përgjigja është shumë e thjeshtë, pasi sipas BE-së fondet e caktuara për emergjencat civile janë ato lloj fondesh që lidhen me rastet më të shumta të keqmenaxhimit, apo e thënë më me gjuhë popullore, që lidhen me rastet më të shumta të korrupsionit. “Keqmenaxhimi i fondeve publik lidhet kryesisht me emergjencat civile, pagesën e detyrimeve të prapambetura dhe kontrata punësh publike, furnizime e shërbime”, nënvizohet në faqen 86, të Progres-Raportit të BE-së për Shqipërinë 2016.