Shqipëria është në 10-shen e fundit mes 64 shteteve për arritjet e nxënësve të klasave të katërta dhe të teta në matematikë dhe shkencë.
Në dhjetor, Shoqata Ndërkombëtare për Vlerësimin e Arritjeve të Arsimit (IEA) publikoi edicionin e radhës të Trendeve në Studimin Ndërkombëtar të Matematikës dhe Shkencës (TIMSS). TIMSS 2019 u zhvillua në klasat e katërta dhe të teta në 64 vende dhe 8 sisteme krahasimi nga 580,000 studentë. E iniciuar në 1995, TIMSS është kryer çdo katër vjet që nga viti i parë i themelimit, duke siguruar 24 vjet trende në matematikë dhe arritje të shkencës.
Në matematikën e klasës 4, Shqipëria renditet e 7 nga fundi. Më të mirët, edhe një herë, erdhën nga Azia Lindore: Singapori, Hong Kong SAR, Korea, Kineze Taipei (599) dhe Japonia (593). Ata u ndoqën nga vendet europiane, të udhëhequr nga Federata Ruse, por në 567 pikë, kjo është më shumë se 50 pikë, ose një gjysmë devijimi standard, prapa liderit global dhe përfaqëson më shumë se një vit mësimi. Shqipëria në këtë renditje lë pas Francën dhe vendet e rajonit. Kosova renditet e fundit.
Raporti tregon se disa vende kanë treguar progres të jashtëzakonshëm me kalimin e kohës. Në matematikën e klasës 4, për shembull, që nga viti 1995, Portugalia fitoi 83 pikë. Ky është pothuajse dy vjet progres i të mësuarit. Përvoja e reformës së Portugalisë është e dokumentuar mirë nga Nuno Crato.
Pas rezultateve të pafavorshme të para në TIMSS dhe PISA, sistemi arsimor u reformua për t’i kushtuar vëmendje të shtuar rezultateve, me një planprogram të qartë, rritje të autonomisë së shkollës, vlerësim të rregullt, rrugë profesionale dhe fleksibilitet. Rritje të mëdha që nga viti 1995 janë raportuar gjithashtu për Anglinë dhe Qipron. Rritje të tjera të mëdha ndodhën për Armeninë, Azerbajxhanin, Republikën Çeke, Gjeorgjinë dhe Federatën Ruse.
Në Shkencën e klasës 4, Shqipëria renditet e 9 nga fundi mes 64 shteteve. Kosova renditet edhe për këtë kategori e fundit. Më të mirët kryesorë janë kryesisht nga Azia Lindore (Singapori, Korea, Japonia, Taipei Kinez) por gjithashtu përfshijnë Rusinë, Finlandën, Letoninë, Norvegjinë, Shtetet e Bashkuara dhe Lituaninë. Rajoni i Evropës dhe Azisë Qendrore (ECA) ka parë disa rritje të mëdha, përfshirë Qipron me një fitim prej 61 pikësh që nga 1995; gjithashtu, Armenia, Gjeorgjia, Portugalia dhe Rusia. Përmirësimi i dukshëm i Armenisë vjen në një kohë kur Banka Botërore vuri në dukje nivele të larta të të mësuarit të varfërisë. Përpjekjet për reformë më në fund po japin shpagim. Gjatë dekadës, Armenia është përqendruar në vlerësim, mbështetur pjesërisht nga përpjekjet për të rritur kapacitetin e vendit në vlerësimin e studentëve.
Raporti citon se, disa vende në rajon regjistruan rezultate të ulëta. Midis këtyre ishin disa vende të Ballkanit Perëndimor. Përkundër përmirësimit të tyre me kalimin e kohës, Armenia dhe Gjeorgjia janë ende duke shënuar nën pikën e mesme të TIMSS.” Për fat të mirë, përpjekjet e reformës atje janë duke vazhduar. Një operacion i miratuar së fundmi i Bankës Botërore në Maqedoninë e Veriut dhe mbështetja e vazhdueshme në Kosovë duhet të ndihmojë në adresimin e nevojave të të mësuarit. Nga ana tjetër, Serbia po renditet mbi Spanjën dhe Francën dhe Shqipëria ka tejkaluar Francën, megjithëse pak. Pjesa tjetër e vendeve të Ballkanit Perëndimor po performojnë më mirë ose si edhe disa vende me të ardhura të larta.”- thotë raporti.
Në matematikën e klasës 8, nxënësit më të mirë janë gjithashtu nga Azia Lindore: Singapori, Taipei Kinez, Japonia dhe Korea. Ata ndiqen nga Federata Ruse, Irlanda, Lituania, Izraeli dhe Australia.
Në Shkencën e klasës 8, nxënësit më të mirë janë kryesisht nga Azia Lindore: Singapori, Taipei Kinez, Japonia dhe Korea; e ndjekur nga Federata Ruse, Finlanda dhe Lituania. Që nga 1995, në shkencën e klasës 8, Lituania ka regjistruar një rritje prej 70 pikësh. Që nga viti 2011, Turqia ka parë një rritje prej 32 pikësh, Gjeorgjia 27 pikë dhe Lituania 20 pikë. Qipro ka parë një rritje prej 43 pikësh që nga 2003.
Përmirësimi dhe performanca e lartë e Rusisë, thekson raporti në të dy lëndët dhe notat vlen të reflektohet. Vendi i jep përparësi përgatitjes së mësuesve të matematikës, veçanërisht për studentët me burime të ulëta akademike familjare. Gjithashtu, përdorimi i vlerësimeve dhe provimeve, dhe rritja e vëmendjes ndaj performuesve të dobët ka çuar në ulje të pabarazive, për shembull, midis zonave rurale dhe qyteteve, si dhe atyre të pasur dhe të varfër. Faktorë të tjerë mund të përfshijnë reformat e zbatuara në fillim të viteve 2000, të tilla si liberalizimi i tregut të librave shkollorë, diversifikimi i planprogrameve të shkollës fillore dhe rritja e pedagogjisë inovative në të gjithë Rusinë. Reforma gjithëpërfshirëse e sistemit të vlerësimit të studentëve është e rëndësishme për të kuptuar rezultatet e vendit. Isshtë gjithashtu një mësim për vendet e tjera.