Qeveria e ka premtuar disa herë hekurudhën Tiranë-Durrës, por deri në vitin 2026 qytetarët nuk do të kenë tren. Edhe ky afat mbetet i pasigurt, pasi përfundimi i projektit mund të shtyhet përtej 2026-ës.
Afatet e përcaktuara nga Hekurudha Shqiptare (HSH) për përfundimin e punimeve janë shkelur disa herë.
Vjet, Citizens raportoi se sipas HSH-së, afati i përfundimit të punimeve ishte shtyrë për tremujorin e parë të 2025-ës. Një vit më vonë “Rehabilitimi i Hekurudhës Durrës-Tiranë dhe ndërtimi i linjës drejt Rinasit” është 80% i përfunduar.
Pavarësisht vonesave, shteti shqiptar ka marrë tjetër kredi për punimet shtesë. Kostoja e projektit është rritur nga 69.6 milionë euro, (oferta fituese e kompanisë italiane INC S.P.A.), në 91.7 milionë euro.
Projekti financohet pjesërisht nga Bashkimi Evropian (€35.5 milionë) dhe Banka Evropiane për Rindërtim dhe Zhvillim (€36.87 milionë hua).
Ai parashikon rehabilitimin e 34.7 km të linjës hekurudhore Tiranë-Durrës dhe ndërtimin e 5.4 km të reja deri në aeroport. Përveç trasesë për në Rinas, pjesa tjetër shfrytëzon kryesisht trasenë e linjës së vjetër hekurudhore.
Megjithatë, rritja e kostove të materialeve dhe punimeve kërkoi fonde shtesë. Ato u siguruan nga një tjetër hua e BERZH-it. Kjo e çoi totalin e projektit në €140.8 milionë, – €77.5 milionë hua nga kjo bankë.
Këto vonesa kanë bërë që projekti të mos përfundojë brenda verës së vitit 2023, siç ishte planifikuar në fillim. As në vitin 2024 siç u tha më pas, e si duket as në vitin 2025 siç po thuhet tani.
Ppërfundimi i punimeve mund të arrihet në tremujorin e parë të 2025-ës. Por vendosja në punë e linjës së trenit pritet të kërkojë kohë shtesë, pasi aktualisht nuk janë ndërtuar ende stacionet.
HSH tha për Citizens.al se kontrata për ndërtimin e stacioneve do të nënshkruhet në tremujorin e parë të 2025-ës. Ndërsa për operimin e trenave pritet që paraprakisht të angazhohet një konsulent i huaj. Ky proces bën që nisja e udhëtimeve të parashikohet për t’u kryer brenda vitit të ardhshëm, pra vitit 2026.
Ndërkohë, mbetet pa punuar traseja 4 km nga Terminali (Kthesa e Kamzës) deri në qendër, parashikuar nga projekti i dytë. Njësoj dhe i ashtuquajturi stacion fundor parashikuar të ndërtohet “pranë ish-stacionit të vjetër në Bulevardin e Ri”. HSH tha se “pritet të finalizojë me BERZH-in çështjen e financimit brenda 6-mujorit 2025”.
Sipas projektit për hekurudhën Tiranë-Durrës, treni do të jetë elektrik me shpejtësi deri në 100 km/h. Kjo do ta bëjë kohën e udhëtimit drejt Durrësit për 22 minuta dhe drejt Rinasit, 12 minuta. Linja do të ketë 11 stacione. Duke nisur nga Durrësi vijojnë: Shkozet, Sukth, Vorë, Kashar, Laknas, Rinas dhe Terminali Tiranës.
Dy stacione të tjera janë planifikuar në segmentin shtesë deri te Bulevardi i Ri ku stacioni Nr.11 do jetë ai i stacionit fundor.
/Citizens.al