Protokolli, i cili u nënshkrua sot në Sofje nga ministrat e Punëve të Jashtme të Maqedonisë së Veriut dhe Bullgarisë, Bujar Osmani dhe Teodora Genchovska, është në formë ligjore procesverbal i një takimi, në të cilin bëhet një pasqyrë e rezultateve të arritura të dialogut dhe ndërsektorial. është bërë bashkëpunimi në periudhën 2019-2022.
Siç theksoi ministri i Punëve të Jashtme Bujar Osmani, komisioni ndërqeveritar nuk është mbledhur që nga viti 2019, pas vetos bullgare, dokumenti i nënshkruar sot përfshin një periudhë trevjeçare, edhe pse ky dokument zakonisht nënshkruhet një herë në vit.
Osmani sot para gazetarëve prezantoi përmbajtjen e Protokollit, i cili përveç të dhënave për dialogun politik, takimet, punën e grupeve ndërsektoriale përmban edhe pikat e pakos katër plus një dhe çfarë pritet nga dy vende në ato zona sipas Marrëveshjes së Fqinjësisë së Mirë.
Përkrahja për integrimin evropian të Maqedonisë së Veriut është pjesë integrale e Protokollit, tha Osmani, dhe këtu sqarohet mbajtja e Konferencës së parë Ndërqeveritare me BE-në, e cila në rastin e vendit është e ndarë në dy faza – një Konferenca politike, fillimi i procesit të shqyrtimit dhe më pas konferenca e dytë dhe hapja e kapitujve, por pas Maqedonisë së Veriut do të futen bullgarët në Kushtetutë.
-Sipas propozimit francez, pasnesër do të mbahet një konferencë ndërqeveritare, pastaj do të zgjasë një vit e gjysmë, pas përfundimit të shfaqjes do të ketë një konferencë të dytë ndërqeveritare, për të cilën nuk do të ketë Vendimi i ri i Këshillit Evropian, por nesër në orën 18 dhe 30 do të merren vendime për dy konferencat dhe për të parën para shfaqjes dhe për të dytën pas tij, me të dytën të kushtëzuar me ndryshimet kushtetuese – tha Osmani. .
Në dokument thuhet se Qeveria e Maqedonisë së Veriut pajtohet që konferenca e ardhshme ndërqeveritare për të përfunduar fazën e hapjes së negociatave për anëtarësim do të mbahet pasi të hyjnë në fuqi ndryshimet në Kushtetutë për të përfshirë qytetarët e saj që jetojnë në territorin e shtetit. dhe janë pjesë e popujve të tjerë, si populli bullgar, sipas procedurave të brendshme, duke përfshirë ligjin kushtetues për zbatimin e tyre.
– Këtu ka pasur spekulime se si qeveria mund të marrë një detyrim në emër të Kuvendit. Prandaj, Qeveria nuk merr përsipër zotim në emër të Kuvendit, por Qeveria pajtohet që konferenca e dytë të bëhet, pasi Kuvendi të marrë vendim për përfshirjen e komuniteteve – sqaroi Osmani.
Lidhur me reciprocitetin për të drejtat e pakicës maqedonase në Bullgari, Osmani u përgjigj se rregullimi kushtetues i Bullgarisë nuk i njeh bashkësitë etnike, sikurse nuk i njeh kushtetutat e Francës dhe Greqisë.
– Kushtetuta jonë është ndryshe. Mendoj se kjo ka qenë arsyeja në vitin 1999 në deklaratën e përbashkët mes kryeministrave të atëhershëm Ljubço Georgievski dhe Ivan Kostov, paragrafi i të cilit është riafirmuar në nenin 11, paragrafi i pestë i Marrëveshjes për fqinjësi të mirë dhe tani RSM konfirmon se asgjë në Kushtetutën e saj nuk mundet apo duhet të përbëjë ndërhyrje në punët e brendshme të Bullgarisë. Është i vetmi qëndrim asimetrik në Marrëveshje – theksoi Osmani.