Të gjithë e dimë përmendësh rutinën: “Ju lutemi sigurohuni që sediljet tuaja të jenë në pozicionin e drejtë, tavolinat e tabakave të vendosura, xhamat e dritareve të ngritura, laptopët dhe pajisjet elektronike të vendosen në modalitetin e fluturimit.”
Tani, katër të parat janë të arsyeshme, apo jo? Hijet e dritareve duhet të ngrihen në mënyrë që të mund të shohim nëse ka ndonjë emergjencë, si zjarri. Dhe telefonat celularë duhet të vendosen në modalitetin e fluturimit, në mënyrë që të mos shkaktojnë një emergjencë për aeroplanin, apo jo?
Navigimi dhe komunikimi i aviacionit mbështetet në shërbimet e radios, të cilat janë koordinuar për të minimizuar ndërhyrjet që nga vitet 1920.Teknologjia dixhitale në përdorim është shumë më e avancuar se disa nga teknologjitë më të vjetra analoge që kemi përdorur edhe 60 vjet më parë. Hulumtimet kanë treguar se pajisjet elektronike personale mund të lëshojnë një sinjal brenda të njëjtit brez frekuencash si sistemet e komunikimit dhe navigimit të avionit, duke krijuar atë që njihet si ndërhyrje elektromagnetike.
Por në vitin 1992, Autoriteti Federal i Aviacionit i SHBA dhe Boeing, në një studim të pavarur, hetuan përdorimin e pajisjeve elektronike në ndërhyrjet e avionëve dhe nuk gjetën probleme me kompjuterët ose pajisje të tjera elektronike personale gjatë fazave jo kritike të fluturimit.
Pse atëherë, me këto standarde globale në fuqi, industria e aviacionit ka vazhduar të ndalojë përdorimin e telefonave celularë? Një nga problemet qëndron me diçka që mund të mos e prisni, ndërhyrjen në tokë.
Rrjetet pa tela janë të lidhura me një sërë kullash; rrjetet mund të mbingarkohen nëse pasagjerët që fluturojnë mbi këto rrjete tokësore përdorin të gjithë telefonat e tyre. Numri i pasagjerëve që fluturuan në vitin 2021 ishte mbi 2.2 miliardë, dhe kjo është gjysma e numrit të pasagjerëve të vitit 2019. Kompanitë me valë mund të kenë një pikë këtu.
Sigurisht, kur bëhet fjalë për rrjetet celulare, ndryshimi më i madh në vitet e fundit është kalimi në një standard të ri. Rrjetet aktuale me valë 5G, të dëshirueshme për transferimin e të dhënave me shpejtësi më të lartë, kanë shkaktuar shqetësim për shumë njerëz brenda industrisë së aviacionit.
Gjerësia e brezit të frekuencës së radios është e kufizuar, megjithatë ne ende po përpiqemi të shtojmë më shumë pajisje të reja në të. Industria e aviacionit thekson se spektri i gjerësisë së brezit të rrjetit pa tel 5G është jashtëzakonisht afër spektrit të gjerësisë së brezit të rezervuar të aviacionit, i cili mund të shkaktojë ndërhyrje në sistemet e navigimit pranë aeroporteve që ndihmojnë në uljen e avionit.
Problemi me përdorimin e telefonave gjatë fluturimit ka të bëjë më shumë me përvojën sociale të të pasurit mbi 200 njerëz në një aeroplan dhe të gjithë potencialisht duke folur menjëherë. Përdorimi i telefonit gjatë fluturimit mund të jetë një tjetër shkaktar që ndryshon të gjithë përvojën e fluturimit.
Grindjet verbale me shokët e pasagjerëve dhe ekuipazhit të kabinës, deri te grindjet fizike me pasagjerët dhe ekuipazhet e kabinës, mund të jenë ndër arsyet.
Si përfundim përdorimi i telefonave gjatë fluturimit nuk dëmton aktualisht aftësinë e avionit për të operuar.