Të jetosh pranë një rruge të ngarkuar mund të jetë një përvojë e zhurmshme dhe stresuese. Zhurmat e motorëve që zhurmojnë, borive që bien dhe sirenave vajtuese mund t’ju bëjnë të ndiheni sikur presioni i gjakut po rritet.
Një studim i ri i publikuar në JACC: Advances tregon një lidhje të qartë midis zhurmës së trafikut dhe rritjes së rrezikut të hipertensionit. Gjetjet kërkojnë masa të shëndetit publik për të reduktuar ekspozimin ndaj zhurmës.
Studimet e mëparshme kanë treguar një lidhje midis trafikut rrugor të zhurmshëm dhe rritjes së rrezikut të hipertensionit, por mungonin prova të forta.
Atëherë ishte e paqartë nëse zhurma apo ndotja e ajrit luanin një rol më të madh.
Megjithatë, hulumtimi i ri tregon se vetë ekspozimi ndaj zhurmës së trafikut rrugor mund të rrisë rrezikun e hipertensionit. Edhe pas rregullimit për ndotjen e ajrit, lidhja midis zhurmës së trafikut rrugor dhe niveleve të larta të tensionit ishte e fortë.
Asistent profesor Jing Huang tha për The National: “Eksplorimi i modifikimit të faktorëve mjedisorë të hipertensionit do të ndihmonte në zhvillimin e masave parandaluese për të zbutur barrën në rritje të hipertensionit.
Pavarësisht besueshmërisë biologjike të lidhjes midis zhurmës së trafikut rrugor dhe rrezikut të hipertensionit, cilësia e provave përkatëse është e ulët dhe roli i ndotjes së ajrit mbetet për t’u sqaruar.”
Studimi ishte një prospektiv dhe përdori të dhënat e Biobank në Mbretërinë e Bashkuar që shikonin rezultatet shëndetësore me kalimin e kohës.
Studiuesit analizuan të dhënat nga më shumë se 240,000 njerëz të moshës 40 deri në 69 vjeç, të cilët filluan pa hipertension.
Ata vlerësuan zhurmën e trafikut rrugor bazuar në adresën e banimit dhe metodën e përbashkët të vlerësimit të zhurmës, një mjet modelimi evropian.
Duke përdorur të dhëna përcjellëse gjatë një mesatare prej 8.1 vitesh, ata shikuan se sa njerëz zhvilluan hipertension. Ata zbuluan se njerëzit që jetonin pranë zhurmës së trafikut rrugor kishin më shumë gjasa të zhvillonin hipertension.
Ata zbuluan gjithashtu se rreziku rritej së bashku me “dozën” e zhurmës.
Këto lidhje mbaheshin të vërteta edhe kur studiuesit përshtateshin për ekspozimin ndaj grimcave të imëta dhe dioksidit të azotit.
Megjithatë, njerëzit që kishin ekspozim të lartë ndaj zhurmës së trafikut dhe ndotjes së ajrit kishin rrezikun më të lartë të hipertensionit, duke treguar se edhe ndotja e ajrit luan një rol.
Prandaj është thelbësore të eksplorohen efektet e pavarura të zhurmës së trafikut rrugor dhe jo të mjedisit të përgjithshëm.
Gjetjet e studimit mund të mbështesin masat e shëndetit publik pasi ato konfirmojnë se ekspozimi ndaj zhurmës së trafikut rrugor është i dëmshëm për presionin tonë të gjakut.
Politikëbërja mund të zbusë efektet negative të zhurmës së trafikut rrugor si një përpjekje shoqërore.
Dr Huang tha për The National: “Është shumë e rëndësishme të kryhet një planifikim urban i arsyeshëm, siç është vendosja e një distance të caktuar nga zonat e banuara në rrugët kryesore, përmirësimi i kushteve të rrugëve dhe kryerja e masave të shëndetit publik, si përcaktimi i udhëzimeve më të rrepta të zhurmës dhe zbatimi, dhe investimi i teknologjisë së avancuar në automjete më të qeta, etj.”
Ky studim është i pari studim prospektiv me përmasa të mëdha që trajton drejtpërdrejt efektin e zhurmës së trafikut rrugor në incidencën e hipertensionit të sapodiagnostikuar.
Si vazhdimësi, studimet në terren janë duke u zhvilluar për të kuptuar më mirë mekanizmat patofiziologjikë nëpërmjet të cilëve zhurma e rrugës ndikon në hipertension.
Dr Huang tha për The National: “Tani jemi duke kryer një studim në terren për të eksploruar mekanizmat e mundshëm biologjikë, siç është aktivizimi i aksit hipotalamus-hipofizë-adrenale përmes të cilit zhurma e trafikut rrugor mund të ndikojë në presionin tonë të gjakut.”
Për momentin, këshilla e Dr Huang për individët që jetojnë pranë një rruge të ngarkuar është që “të ndërmarrin hapa si mbyllja e dritareve ose veshja e tapave për të zbutur rrezikun e hipertensionit”.
“Megjithatë, individët, veçanërisht ata që jetojnë me të ardhura më të ulëta, janë të pafuqishëm kur bëhet fjalë për të zbutur vetë ekspozimin ndaj zhurmës së trafikut rrugor. Politikëbërja si një përpjekje shoqërore do të ishte më e dobishme për të lehtësuar ndikimet negative të zhurmës së trafikut rrugor.”