Ky vit ka parë një rritje të papritur të numrit të emigrantëve shqiptarë që kalojnë Kanalin me gomone.
Më shumë se 12,000 nga afro 40,000 që kanë bërë udhëtimin deri tani këtë vit kanë qenë shqiptarë, krahasuar me vetëm 800 vitin e kaluar dhe 50 në 2020.
Kjo ka shtyrë qeverinë e Mbretërisë së Bashkuar dhe shërbimet e sigurisë të hetojnë se çfarë po e shtyn trendin e papritur.
Nga biseda me burime në Home Office, Forcat Kufitare të Shqipërisë, Francës dhe vetë emigrantët, The Times ka mbledhur së bashku arsyet që e shtyjnë kërkesën dhe si lehtësohen udhëtimet.
Kontrabandistët shqiptarë paraqiten si ekuivalenti i “agjentëve imobiliar” për njerëzit. Ata janë njerëzit e mesëm në zinxhirin e kontrabandës së njerëzve që ka mundësuar më shumë se 12,000 emigrantë shqiptarë të udhëtojnë nga atdheu i tyre nëpër kontinentin e Evropës në brigjet e Britanisë së Madhe me gomone gjatë këtij viti. Shumica dërrmuese – 10,000 – janë meshkuj të rritur beqarë që kërkojnë punë, pavarësisht nëse është punë informale si ndërtimi apo në bandat kriminale që veprojnë në MB.
“Ndërmjetësit” shqiptarë furnizojnë me emigrantë bandat kurde të kontrabandës që dominojnë tregtinë e trafikimit në Francën veriore, duke fituar komision për çdo person që kalojnë.
Rekrutuesit operojnë në të gjitha qytetet kryesore të Shqipërisë dhe nxjerrin qindra reklama në mediat sociale, kryesisht TikTok, platforma e mediave sociale për ndarjen e videove, për të promovuar udhëtimet.
Ka edhe “ndërmjetës” shqiptarë në Mbretërinë e Bashkuar, të cilët gjithashtu rekrutojnë emigrantë përmes të afërmve apo grupeve të tjera si bandat e krimit apo operatorët e tregut të zi që janë tashmë në ishull. Ata mbledhin para nga njerëzit me bazë në Mbretërinë e Bashkuar.
Çmimi mesatar është midis 2,600 dhe 4,300 £. Një nga arsyet pse ka pasur një rritje të shpejtë të kalimit të shqiptarëve me varka të vogla është sepse rruga është shumë më e lirë se alternativat e tjera.
Shqiptarët që kanë ardhur ilegalisht në Mbretërinë e Bashkuar më parë, tradicionalisht janë kontrabanduar në pjesën e pasme të kamionëve, por ky udhëtim kushton zakonisht 21,000 £ tani.
Pasi “agjentët e pasurive të patundshme” të rrjetit kanë rekrutuar dikë në Shqipëri, ata më pas i japin atyre kontaktin e një dige tjetër në zinxhirin e kontrabandës së njerëzve në veri të Francës, një ndërmjetës që i lidh ata me kontrabandistët kurdë që operojnë kalimet në Mbretërinë e Bashkuar.
Se si emigrantët arrijnë në Francën veriore varet kryesisht nga ata, sepse është shumë e lehtë për shqiptarët, krahasuar me kombësitë e tjera që mbërrijnë në Britaninë e Madhe me varka të vogla, pasi ata gëzojnë udhëtimin pa viza në vendet anëtare të BE-së deri në 90 ditë. Shqiptarët zakonisht fluturojnë në aeroportin Beauvais në verilindje të Parisit me fluturime me kosto të ulët, pasi më parë kanë fluturuar nga Tirana nëpërmjet Barcelonës.
Shumica rezervojnë B&B të lira në Dunkirk ndërsa presin kalimin e tyre drejt Britanisë. Gjithçka varet nga moti dhe kushtet detare dhe disa janë të detyruar të presin disa ditë para se të kalojnë.
Por shqiptarët më të varfër u bashkohen emigrantëve nga Afganistani, Afrika Veriore, Iraku dhe Irani në kampin e përhapur në Loon-Plage, afër Dunkirkut, tre milje nga bregu, ndërsa ata presin kalimin e tyre.
Ndërmjetësit shqiptarë në Francën veriore fitojnë nga 800 deri në 1700 £ për çdo emigrant që ua kalojnë bandave kurde dhe komisioni u paguhet shqiptarëve që rekrutuan emigrantët në radhë të parë.
Pasi të jenë transmetuar të dhënat e kontaktit të emigrantëve dhe transferimi i parave, kurdët më pas japin detaje se kur dhe ku të takohen për kalimet e tyre përmes aplikacioneve të koduara ËhatsApp ose Telegram.
Janë shqiptarët ata që po furnizojnë kurdët me popullin dhe kurdët janë në krye të pajisjeve si gomonet, motorët dhe jelekët e shpëtimit.
Ndërmjetësit shqiptarë e përshkruajnë veten si “agjentë imobiliar” dhe paralajmërojnë emigrantët të mos kontaktojnë drejtpërdrejt me kontrabandistët e njerëzve. Në një postim në TikTok thuhet: “Mos u bëni budallenj. Kontaktoni drejtpërdrejt pronarët e gomoneve. Shqiptarët janë vetëm ndërmjetës (agjentë imobilarë)”.
Emigrantët që duan të bëjnë udhëtimin kanë tre opsione se si mund të paguajnë. Ata mund të paguajnë ndërmjetësin në Shqipëri; ata mund të marrin të afërmit e tyre që janë në Britani që të paguajnë ndërmjetësin shqiptar atje; ose mund të paguajnë nëpërmjet personit ndërmjetës në Francën veriore.
Paratë u dërgohen shqiptarëve në Francën veriore dhe pasi banda shqiptare merr një prerje prej 1000-2000 £, ata më pas ua kalojnë kurdëve.
Një burim në Francën veriore tha: “Është një model shumë i suksesshëm. Nuk kemi parë asnjë përleshje, apo vrasje mes shqiptarëve dhe kurdëve”.
Kontrabandistët u thonë emigrantëve se askush nuk do t’i kthejë ata kur të arrijnë në MB, sepse kur ata kërkojnë azil, ata kanë një shans të mirë për të marrë azil ose janë në gjendje të qëndrojnë sipas ligjeve moderne të skllavërisë.
Në një javë të vetme muajin e kaluar, një ndërmjetës shqiptar tha se kishte më shumë se 500 kërkesa nga njerëz që prisnin të hipnin në një gomone.
Bandat kurde, përpara se t’i fusin njerëzit në gomone, fotografojnë secilin person dhe pasaportat e tyre për t’u siguruar që ata marrin para nga ndërmjetësit kurdë ose shqiptarët në MB që mbledhin paratë.
Emigrantët i thanë The Times se askush nuk guxon të përpiqet të kalojë pas shpinës së kontrabandistit, sepse kanë frikë se do t’i gjejnë dhe vrasin në Britani.
Një emigrant afgan, i cili u kontrabandua nga e njëjta bandë, shpjegoi se si pagesa e tij prej 1,700 £ për pjesën e fundit të udhëtimit të tij nëpër Kanal ishte vendosur në një depozitë, që do të paguhej pas mbërritjes së tij në MB.
“Nuk ka asnjë mënyrë për të shmangur pagesën”, tha ai ndërsa karikonte telefonin e tij nën një tendë në një kamp të improvizuar për emigrantët midis pyjeve dhe një punishte çimentoje në Grande-Synthe në periferi të Dunkirk.
“Nëse përpiqesh të shkosh në Angli pa i thënë rrjetit të [trafikimit], ata do të të gjejnë”, tha Abdul ndërsa shiu binte në kamp, duke e kthyer tokën në baltë. “Dhe kushdo që e bën këtë do të vdesë“, vijoi të tregonte ai.
Abdul, i cili tashmë ka bërë një përpjekje për të kaluar Kanalin që kur mbërriti në bregdet një javë më parë, tha se përfaqësuesit e bandës i filmuan emigrantët përpara se të hipnin në gomone.
Imazhet u përdorën nga rrjetet për të përcaktuar se kush kishte arritur në Britani, duke u mundësuar atyre të merrnin depozitat, tha ai. “Me videon, ata e dinë se kush është në varkë“.
Ai shtoi: “Tarifa nuk është e njëjtë për të gjithë. Për një person, mund të jetë 1,700 £, për një tjetër 1,800 ose 1,900 £. Varet. Ky nuk është një biznes legal, kështu që ata bëjnë atë që duan”.
Reklamat – pothuajse ekskluzivisht në TikTok – shkruhen sikur po promovojnë udhëtime turistike me traget, duke ofruar çmime për fëmijë me zbritje.
Një reklmë në TikTok javën e kaluar tregonte një foto të Syrit të Londrës me mbishkrimin: “Ne dërgojmë njerëz nga Franca në Angli. 3,000 € për të rritur 2,500 € për fëmijë. Çdo ditë“.
Një tjetër tregon një gomone plot me njerëz me një flamur të Mbretërisë së Bashkuar dhe fjalët: “Kalimi me varka çdo ditë: një udhëtim të mbarë“.
Një tjetër postim thotë: “Kalim në MB për 3500 £ vetëm në ditët me mot të mirë. Udhëtim nga Dunkirk-Gravelines dhe Calais”.
Një tjetër reklamë ofron një udhëtim prej 3,000 £, por ata duhet të presin deri të mërkurën: “Të mërkurën ne jemi gati për të ardhmen“. Një postim i gjetur dje ofronte kalime për vetëm 2,500 £ si pjesë e një “zbritje të së premtes“.
Postimet sugjerojnë gjithashtu se ka një nxitim për të shkuar në Mbretërinë e Bashkuar përpara motit të dimrit, me një që ofron udhëtime 3,500 £, por shton: “Nxitoni, 100 për qind kalime çdo ditë tani, por dimri po vjen“.
Llogaritë dhe postimet e TikTok mbyllen shpejt nga kompania, por ato thjesht hapin llogari të reja. “Ka më shumë se 200 llogari aktive të TikTok në çdo pikë që drejtohen nga kontrabandistët kurdë dhe ndërmjetësit shqiptarë”, tha burimi që monitoron reklamat çdo ditë.
Një zyrtar qeveritar që ka punuar me kompaninë për të mbyllur reklamat e Tik Tok nga kontrabandistët e krahasoi atë me modelin e përdorur nga ISIS për të përhapur propagandën në dekadën e fundit. Ata do të përhapnin propagandë përmes mijëra llogarive të ndryshme në Instagram çdo ditë, duke hapur llogari të reja kur të tjerët mbylleshin, duke e bërë të pamundur që platforma e mediave sociale të vazhdojë të heqë postimet ose të ndalojë llogaritë.
Emigrantët shqiptarë të kapur nga policia ndajnë video të momentit të kapjes, pa frikë se do të kapen sepse e dinë se do të lirohen dhe mund të provojnë sërish një ditë tjetër.
Ata madje nuk kanë frikë nga udhëtimet e rrezikshme, saqë disa emigrantë kanë filmuar momentin kur varkat përmbysen. Një postim tregon emigrantët duke notuar drejt një varke sigurie në Kanal pasi varka e tyre u fundos.
Emigrantët tregojnë se sa të pasigurta janë varkat, me këtë që tregon një çarje në bazën e varkës.
Një video tjetër, e datës 23 shtator, regjistron emigrantët që nisin udhëtimin e tyre nga Franca, të cilin kontrabandistët vazhduan pavarësisht motit të keq dhe dallgëve. Videoja tregon një motor të pafuqishëm varke që përpiqet të çajë dallgët.
Pse largohen shqiptarët?
Shumica e shqiptarëve që kanë bërë udhëtimin për në Britaninë e Madhe këtë vit kanë ardhur nga Shqipëria veriore, me shumë të rinj nga Kukësi që janë larguar për shkak të papunësisë në rritje.
Pothuajse një e treta e 16-29 vjeçarëve nuk janë në punë apo arsim, që është më shumë se dyfishi i mesatares evropiane.
Agjencitë qeveritare të Mbretërisë së Bashkuar besojnë se një numër në rritje po vijnë nga Kosova, ku papunësia e të rinjve është edhe më e lartë, me pothuajse gjysmën e të gjithë të rinjve 16-25 vjeçarë pa punë ose arsim. Nuk është e qartë pse kosovarët po e identifikojnë veten si shqiptarë kur mbërrijnë në Mbretërinë e Bashkuar, por mund të jetë për të përmirësuar shanset e tyre për të gjetur punë duke qenë se shqiptarët kanë një reputacion të mirë në industrinë e ndërtimit.
Një burim në qeverinë shqiptare tha se shumica po largohen për arsye ekonomike.
“Shumica e njerëzve që kanë ardhur këtë vit janë nga Shqipëria veriore, ku papunësia është shumë e lartë, si Kukësi. Por ka edhe një arsye tjetër të madhe. Shumë prej tyre kanë të afërm që u larguan nga Shqipëria për në Mbretërinë e Bashkuar në vitin 1998, të cilët tani janë në një pozitë më të mirë, ndërtojnë kompani dhe kanë nevojë për fuqi punëtore. Është një zinxhir imigracioni që filloi në vitin 1997 pas rënies së disa skemave piramidale shqiptare, të njohura ndryshe si skemat Ponzi, të cilat ishin aq të mëdha në shkallë krahasuar me ekonominë e vendit sa çuan në papunësi dhe varfëri të përhapur që nga ana tjetër çoi në trazira dhe trazira që e vendosën Shqipërinë në prag të luftës civile. Në kulmin e tyre, vlera nominale e detyrimeve të skemave piramidale ishte pothuajse gjysma e GDP-së së vendit dhe rreth dy të tretat e popullsisë investuan në to. Pas kësaj vendi u rikuperua dhe vazhdoi, por megjithatë, qeveria përballet me çështjen e papunësisë dhe kjo është arsyeja pse njerëzit po largohen”, tha ai.
Ata shqiptarë në ndërtim dhe kompani të tjera të lidhura me ndërtimet kanë qenë në gjendje të mbështeten te emigrantët e lirë nga Evropa Lindore ndërsa Britania ishte pjesë e BE-së, por ky rubinet është mbyllur pas Brexit, kështu që po rekrutojnë shqiptarë në vend të kësaj, duke reklamuar dhe duke rekrutuar brenda vendit.
Një tjetër burim qeveritar në Shqipëri tha: “Ju mund të fitoni në dy ditë në Mbretërinë e Bashkuar atë që do të fitonit për një muaj punë në Shqipëri”.
“Ne kemi shumë vende të lira pune në Shqipëri, por njerëzit nuk janë të gatshëm të plotësojnë vende të tilla të lira sepse nuk do të punësohen për rrogën që bizneset ofrojnë, dhe atë që mund të fitosh në një muaj në Shqipëri mund ta fitosh brenda dy ditësh në MB”, shtoi ai.
Burimi shtoi se ndërsa shumica po udhëtojnë në Britani për të kërkuar punë joformale, ka disa që shkojnë për punë më fitimprurëse, por më të rrezikshme në organizatat kriminale.
“Ka nga ata që rekrutohen për të punuar në bandat kriminale, por priren të jenë shqiptarë më të rinj që duhet të fitojnë shpejt para për të shlyer borxhet. Ata priren të punojnë në fermat e kanabisit me kriminelët shqiptarë në MB që rekrutojnë të rinj të gatshëm të shkojnë në fermat e kanabisit për të fituar para të shpejta”, sqaroi burimi qeveritar për TheTimes.
Pse zgjedhin Britaninë dhe jo vendet e tjera të pasura evropiane?
Shqiptarët filluan të përfitonin nga procesi i azilit në Britani pasi Franca dhe Gjermania shtrënguan sistemin e tyre për ta bërë jetën më pak të rehatshme për ta përgjatë Kanalit, sipas një zyrtari francez.
Didier Leschi, 63 vjeç, drejtor menaxhues i Zyrës Franceze të Emigracionit dhe Integrimit, tha se Britania është bërë një destinacion i zgjedhur sepse kërkon më shumë kohë për të trajtuar kërkesat për azil nga shqiptarët sesa Franca apo Gjermania.
Përballë një fluksi të azilkërkuesve shqiptarë, Parisi bëri dy ndryshime kyçe në ligj në vitin 2018, të cilat Leschi tha se e kishin bërë Francën të dukej më pak mikpritëse se Britania e Madhe për emigrantët nga kombi i Evropës Jugore.
E para ishte vendosja e një procedure të shpejtë që përfshin trajtimin e kërkesave shqiptare për azil brenda disa ditësh ose javësh, me shumicën dërrmuese të refuzuar.
E dyta ishte t’u mohohej azilkërkuesve shqiptarë e drejta për të qëndruar në Francë dhe për të kërkuar përfitime sociale, ndërkohë që apelohej kundër refuzimit të kërkesave të tyre.
Në vend të kësaj, atyre u jepen urdhra dëbimi.
Politika ka shërbyer për të penguar shumë shqiptarë nga kërkimi i statusit të refugjatit në Francë, e cila në vend të kësaj është kthyer në një stacion skenik në udhëtimet për në Mbretërinë e Bashkuar.
Leschi tha se Gjermania ishte akoma më e ashpër kur bëhej fjalë për trajtimin e kërkesave shqiptare për azil.
“Disa vite më parë, ata po vinin në Francë sepse Franca u dukej më e lehtë [për ta] sesa Gjermania. Tani është Britania që duket më e lehtë se Gjermania”, tha ai.
Shifrat e mbështesin atë. Në vitin 2019, 9251 shqiptarë kërkuan azil në Francë. Vitin e kaluar, numri ishte 5,436. Duke qenë se Shqipëria është klasifikuar si një vend i sigurt nga francezët, pretendimet e tyre kanë pak shanse suksesi.
Burimi: TheTimes/ Përshtati: Boldnews.al