Katër në dhjetë emigrantë që kalojnë kanalin me varka të vogla janë nga Shqipëria, ku nuk ka pasur luftë për 25 vjet, zbulon një raport sekret i inteligjencës ushtarake i publikuar në “The Mail“.
Dokumenti – i shënuar “Official Sensitive” – tregon se pothuajse tre herë më shumë emigrantë që mbërrijnë në brigjet e Mbretërisë së Bashkuar nga Franca vijnë nga vendi ballkanik në krahasim me çdo vend tjetër.
Është hera e parë që një raport zyrtar ekspozon se si pjesa më e madhe e atyre që bëjnë kalime të paligjshme duket se janë emigrantë ekonomikë që abuzojnë me sistemin bujar të azilit të Britanisë.
Raporti, i zbuluar ekskluzivisht nga “The Mail on Sunday”, pason një operacion survejimi nga Marina Mbretërore dhe ekspertët e inteligjencës së mbrojtjes të nëntë bandave kriminale që besohet se organizonin shumicën dërrmuese të kalimeve.
Raporti thekson se një total prej 1,075 shqiptarësh kaluan Kanalin me varka të vogla të organizuara nga bandat gjatë një periudhe gjashtë javore këtë verë – pothuajse dyzet për qind e atyre që u identifikuan se bënin kalimin e rrezikshëm;
Bandat po blejnë varka të mëdha me fryrje në internet nga fabrikat kineze dhe po i transportojnë ato në Francën veriore;
Dy nga bandat – me emrin e koduar Dragon dhe Lotus – po i personalizojnë varkat duke u kërkuar firmave kineze t’i bëjnë ato më të mëdha, në mënyrë që të mund të futen më shumë emigrantë në bord;
Pavarësisht se Boris Johnson e bëri prioritet goditjen e bandave të kontrabandës, dokumenti zbulon se si operacioni i ushtrisë për mbledhjen e inteligjencës “është aktualisht i kufizuar nga mungesa e burimeve”.
Analistët e inteligjencës ende nuk kanë një pasqyrë të plotë të aktiviteteve të bandave, sepse autoritetet franceze nuk po u tregojnë atyre se kur po ndalojnë me sukses përpjekjet për kalim.
Raporti i zbuluar thekson se nga 2863 emigrantë të transportuar nga nëntë bandat midis 1 qershorit dhe 12 korrikut, 1,075 – ose 37.5 për qind – ishin shqiptarë.
Në të vërtetë, totali nga Shqipëria i zbeh kombësitë e tjera. Iranianët përbënin numrin e radhës më të lartë, me 373 emigrantë, ose 13 për qind të totalit. Kishte 363 emigrantë nga Afganistani (12.7 përqind e totalit), 217 nga Iraku (7.6 përqind), 162 nga Siria (5.7 përqind) dhe 163 nga Eritrea (5.7 përqind).
Shifrat e jashtëzakonshme vërtetojnë pikëpamjen e Sekretares së Brendshme Priti Patel se shumica e atyre që kalojnë Kanalin janë ‘migrantë efektivë ekonomikë’ dhe ‘jo azilkërkues të vërtetë’.
Megjithëse Shqipëria ka një shkallë të lartë varfërie, veçanërisht në veri, ajo është një vend paqësor, liderët e të cilit po negociojnë për t’u anëtarësuar në BE.
Ish-udhëheqësi i konservatorëve, Iain Duncan Smith tha se raporti vërtetoi se njerëzit po mbërrijnë ‘me një biletë migrimi ekonomik’ dhe po abuzojnë me sistemin e azilit.
Ai tha se “kjo është një provë pozitive se kërcënimi me të cilin përballemi nuk është një çështje azili, është një çështje migrimi ekonomik, që po i shtyn këta trafikantë të abuzojnë me sistemin e azilit. Kjo thjesht nuk mund të tolerohet”.
“Kjo është një provë absolutisht e qartë – përballë të gjithë atyre në të majtën liberale që qajnë që ne të lejojmë dikë të hyjë – se kjo është një çështje ekonomike dhe, si e tillë, është e dëshpëruar që ne të vazhdojmë me programin e Ruandës”.
Rreth 28526 njerëz kaluan Kanalin me varka të vogla në vitin 2021, por ky total është gati të dyfishohet këtë vit. Të hënën e kaluar mbërritën 696 emigrantë – një shifër rekord ditore për këtë vit. 200 emigrantë të tjerë besohet se kanë kaluar Kanalin dje.
Dokumenti i zbuluar thekson se tani kanë identifikuar nëntë grupe të veçanta të krimit të organizuar që punojnë përgjatë bregdetit francez. Secilit prej tyre i është dhënë emri i koduar nga analistë të inteligjencës: Dragon, Lotus, Gorgon, Behemoth, Colossus, Titan, Tiamet, Hydra dhe Leviathan.
Satelitët dhe dronët besohet se janë përdorur për të identifikuar vendet e nisjes së çdo bande dhe për të gjurmuar kalimet e tyre, ndërsa ekspertët kanë ekzaminuar varkat e tyre të fryra për të dhëna të mëtejshme.
Ushtria ka analizuar gjithashtu kombësinë e pasagjerëve që transportohen nga çdo varkë.
Numri i shqiptarëve që kalojnë Kanalin duket se është rritur në mënyrë dramatike këtë verë. Një total prej 757 shqiptarësh kaluan Kanalin vitin e kaluar, sipas shifrave të qeverisë.
Richard Tice tha se një ushtri politikanësh, avokatësh dhe dashamirës të majtë me qëllime të mira, por të gabuara, kanë rrotulluar linjën që shumica dërrmuese e njerëzve që i bëjnë këto udhëtimet e rrezikshme po ikin në mënyrë të dëshpëruar nga lufta, persekutimi dhe terrori.
“Nëse këta njerëz nuk po ikin me të vërtetë për të shpëtuar jetën e tyre, atëherë nuk i takon taksapaguesve britanikë t’i mbështesë ata”
Ekspertët besojnë se kalimet po ushqehen në mediat sociale, nga kontrabandistët e pacipë – të cilët marrin deri në 5,500 £ për person – që postojnë video në TikTok për të reklamuar shërbimet e tyre.
Në një video të jashtëzakonshme, të postuar më 14 korrik, një grup i madh burrash shqiptarë shihen duke shpalosur flamurin kombëtar kuqezi të vendit të tyre, i cili përmban një shqiponjë dykrenare, ndërsa ata kanë mbushur një varkë të vogël që kalon Kanalin.
Banda e kontrabandës së njerëzve e koduar Hydra transportoi 302 shqiptarë përgjatë Kanalit gjatë periudhës gjashtëjavore, ekuivalente me 62 për qind të të gjithë pasagjerëve të saj. Banda përdor varka më të shkurtra se disa nga konkurrentët e saj dhe bëri 12 udhëtime, me mesatarisht 40 emigrantë në çdo varkë.
Banda e Dragoit ishte më e frytshme, duke bërë 18 udhëtime të veçanta dhe duke kontrabanduar 887 emigrantë, përfshirë 278 shqiptarë. Epiqendra e funksionimit të tij është plazhi Petit Fort Philippe në qytetin e Gravelines midis Calais dhe Dunkirk.
Rrjeti i bandës besohet të jetë ndërprerë nga një operacion i madh policor që çoi në 39 arrestime në Francë, Gjermani, Holandë dhe Mbretërinë e Bashkuar.
Çuditërisht, Dragon, së bashku me një bandë tjetër të quajtur Lotus, kanë blerë varka veçanërisht të personalizuara nga prodhuesit kinezë.
Varkat besohet se janë zgjatur dhe janë hequr nga “karakteristika të panevojshme për të ulur koston dhe për të përshpejtuar kohën e prodhimit”, thuhet në raport.
Një oficer ndërlidhës i policisë shqiptare do të vendoset përgjithmonë në Dover për të ndihmuar në trajtimin e problemit në rritje. Megjithatë, një burim i Home Office tha se ka mungesë të përkthyesve shqiptarë për të ndihmuar në procesin e rritjes së numrit të migrantëve.
Në mënyrë alarmante, raporti zbulon se mbledhja e inteligjencës është duke u penguar për shkak se “nuk ka të dhëna të kufizuara për anijet e ndaluara ose të ndërprera nga francezët”. Kjo, shpjegon raporti, e pengon Mbretërinë e Bashkuar të fitojë një pamje të saktë të ‘ciklit operativ’ të bandave të trafikimit.
Ai shton se lufta e saj kundër bandave “është aktualisht e kufizuar nga mungesa e burimeve, koordinimi midis palëve të interesuara dhe kapja e paqëndrueshme e të dhënave”.
Një zëdhënës i qeverisë tha: “Rritja e kalimeve të rrezikshme të Kanalit është e papranueshme. Njerëzit duhet të kërkojnë gjithmonë azil në vendin e parë të sigurt që arrijnë, në vend që të rrezikojnë jetën e tyre dhe të rreshtojnë xhepat e bandave të pamëshirshme kriminale për të kaluar Kanalin.
“Nën Partneritetin tonë të ri për Migracionin dhe Zhvillimin Ekonomik me Ruandën, ne po vazhdojmë përgatitjet për të zhvendosur ata që po bëjnë udhëtime të rrezikshme, të panevojshme dhe të paligjshme në MB, duke ndihmuar në fund të fundit për të shpëtuar jetë duke i penguar të tjerët të bëjnë kalime kërcënuese për jetën”.