Moti i dhunshëm që goditi Europën këtë verë shkaktoi humbje ekonomike afatshkurtra prej të paktën 43 miliardë eurosh, sipas një vlerësimi në shkallë të BE-së. Kostoja pritet të rritet në 126 miliardë euro deri në vitin 2029.
Goditja e menjëhershme për ekonominë nga një verë e vetme me nxehtësi ekstreme, thatësirë dhe përmbytje përfaqësonte 0.26% të prodhimit ekonomik të BE-së në vitin 2024, sipas një analize të shpejtë, e cila ende nuk është rishikuar nga ekspertë të pavarur, por bazohet në marrëdhënie midis të dhënave të motit dhe ekonomisë, të publikuara në një studim akademik këtë muaj.
Dëmet më të mëdha u regjistruan në Qipro, Greqi, Maltë dhe Bullgari – secila prej këtyre vendeve pësoi humbje afatshkurtra mbi 1% të “vlerës së shtuar bruto” (GVA) për vitin 2024, një tregues i ngjashëm me PBB-në. Pas tyre vinin vende të tjera mesdhetare si Spanja, Italia dhe Portugalia.
Ekonomistët nga Universiteti i Mannheim dhe Banka Qendrore Evropiane e përshkruan analizën si “konservative”, pasi nuk përfshinte zjarret rekord që përfshinë Evropën Jugore muajin e kaluar dhe as ndikimet e përbashkëta të ngjarjeve ekstreme që ndodhin njëkohësisht.
Shkencëtarët janë përpjekur me shpejtësi të kuptojnë se në çfarë mase ngrohja globale e ka përkeqësuar motin ekstrem këtë verë, dhe studimet sugjerojnë se ndryshimet klimatike e kanë bërë motin e përshtatshëm për zjarre të furishme 40 herë më të mundshëm në Spanjë dhe Portugali, dhe 10 herë më të mundshëm në Greqi dhe Turqi. Mendohet se numri i viktimave nga vala “heshturazi shkatërruese” e të nxehtit në qershor është trefishuar në 12 qytete të mëdha për shkak të ndotjes që ngroh planetin.
Ndërkohë që shumica e kërkimeve për kostot ekonomike të ndryshimeve klimatike përqendrohen në ndikimet e drejtpërdrejta, si dëmtimi i pasurive ose humbjet e siguruara, autorët e studimit të ri përdorën lidhje historike mes motit ekstrem dhe prodhimit ekonomik për të përfshirë edhe efektet zinxhir, si orët e kufizuara të punës së ndërtuesve gjatë valëve të të nxehtit, apo vonesat në transport pas dëmtimeve në hekurudha për shkak të përmbytjeve.
Stéphane Hallegatte, krye-ekonomist i klimës në Bankën Botërore, i cili nuk ishte pjesë e studimit, tha se ai konfirmonte që ndikimet më të gjera ekonomike të motit ekstrem janë më të mëdha sesa dëmet e drejtpërdrejta dhe zgjasin më shumë nga sa mendohet.
“Kam argumentuar prej kohësh që duhet ta zhvendosim vëmendjen nga dëmet direkte të fatkeqësive tek tregues më të gjerë që kapin ndikimin ekonomik të plotë, kështu që jam i kënaqur që ky studim bën pikërisht këtë,” tha ai.
Por ai paralajmëroi se studimi përdorte “tregues jo të përsosur” për të identifikuar motin ekstrem, çka ka të ngjarë të çojë në nënvlerësimin e kostove të plota. Ai shtoi se GVA nuk përfshin të gjitha kostot që moti ekstrem ka mbi njerëzit dhe bizneset, dhe as përfitimet e zvogëlimit të cenueshmërisë./The Guardian