Në prill të këtij viti, kur vendi sapo kishte hyrë zyrtarisht në fushatën zgjedhore, Edi Rama deklaroi se brenda pak ditësh qeveria do të shpallte fituesin e koncesionit të autostradës Milot Balldrenë.
“Për punë ditësh shpallet fituesi i segmentit të shumëpritur Milot-Balldren. Pas nënshkrimit të kontratës do fillojë puna dhe me aksin e ri Milot-Balldren, i cili do të jetë i njëjtë si Thumanë-Kashar,” deklaroi Rama gjatë një takimi elektoral më përfaqësues të biznesit në Tale të Lezhës.
Zëvendësja e Ramës, ministrja e Infrastrukturës dhe Energjisë, Belinda Balluku, ishte edhe më konkrete. Gjatë aktivitetit “Infrastruktura, arritjet dhe Sfidat për Shqipërinë 2030”, të zhvilluar në datën 15 prill Balluku deklaroi se për 2 ose tre ditë, ministria e Infrastrukturës do të shpallte fituesin e koncesionit.
Ditët kaluan dhe u bënë muaj, por fituesi i kontratës së majme nuk u shpall. Fillimisht mosshpallja e fituesit iu atribua zgjedhjeve, pasi thuajse e gjithë administrata e braktisi shtetin dhe doli në fushatë për të mbledhur vota për qeverinë. Stafi i ministrisë së Infrastrukturës dhe drejtuesit e institucioneve në varësi të saj u shpërngulën në Myzeqe, ku zonja Balluku ishte drejtuesja politike e qarkut.
Por zgjedhjet përfunduan. Edi Rama mori një mandat edhe më të fortë nga votimet e 11 majit, ndërsa Belinda Balluku vendosi një rekord të ri në hambarin e votave socialiste të Fierit duke siguruar 12 mandate.
E megjithatë, edhe pas kësaj fitore, koncesioni i Milot Balldrenë u harrua në heshtje, ndonëse tashmë ka kaluar një muaj nga përfundimi i zgjedhjeve.
Heshtja e qeverisë për koncesionin e Milot Balldrenë ngre një sërë pikëpyetjesh. A po shkon qeveria drejt anullimit të procedurës apo arsyet e mosshpalljes së fituesit lidhen me luftën e fortë që po bëhet për të marrë kontratën e majme?
Tenderi
Në tenderin për koncesionin 35 vjeçar të rrugës Milot-Balldrenë garojnë 4 kompani. Gener 2, Salillari, A.N.K dhe 4 A-M janë kompanitë që po përplasen të shtien në dorë kontratën e majme koncesionare, e cila për 35 vite pritet të arkëtojë plot 1 miliardë euro.
Ofertat për koncesionin e autostradës Milot-Balldrenë kanë rezultuar në tarifa kalimi që variojnë nga 1.6 deri në 1.9 euro. Kapitali ka mësuar se kompania A.N.K ka ofruar si çmim kalimi për automjetet e thjeshta tarifën 1.6 euro. Ndërkohë dy kompani të tjera, Gener 2 dhe Salillari kanë ofruar tarifën e kalimit 1.9 euro pa tvsh.
Megjithatë sipas burimeve konfidenciale nga Ministria e Infrastrukturës, gara reale për koncesionin e autostradës ka qenë gjithmonë mes Gener 2 dhe Salillarit.
Segmenti Milot Balldrenë është pjesë e të ashtuquajturit Korridori Adriatiko-Jonian ose siç njihet ndryshe Korridori Blu.
Ky segment ka një gjatësi 17 kilometër dhe do të kushtojë 182.5 milionë euro vetëm si kosto ndërtimi.
Nëse përfshihen dhe kostot e projektimit, ato të mirëmbajtjes dhe të operimit, investimi total i privatit është parashikuar 365 milionë euro për të gjithë periudhën 35 vjeçare të koncesionit.
Kjo është hera e dytë që qeveria shqiptare tenton të japë me koncesion ndërtimin e autostradës Milot-Balldrene. Hera e parë ishte në vitin 2018, kur qeveria zgjodhi fituese të koncesionit kompaninë A.N.K, por me një tjetër model, atë të Partneritetit Publik Privat, sipas të cilit kompania do të ndërtonte rrugën me paratë e veta dhe do të paguhej për 13 vjet nga buxheti i shtetit deri në shlyerjen e investimit dhe fitimin e saj.
Por A.N.K nuk arriti ta ndërtonte rrugën pasi nuk gjeti paratë për ta financuar atë. Rrjedhimit qeveria e anulloi koncesionin për ta tenderuar sërish, por këtë herë me formulën e tarifës së kalimit për qytetarët, jo përmes shlyerjes nga buxheti./ Kapitali.al