Kodi numerik i avionit i referohet presidencës së dyzet e shtatë të Donald. Luftëtari do të jetë në qendër të një ekosistemi të përbërë nga satelitë dhe dron. Fshehtësi maksimale për teknologjinë dhe performancën.
Avioni i gjeneratës së ardhshme të Forcave Ajrore të SHBA-së do të emërohet sipas Donald Trump , i cili e quajti atë sipas numrit të presidencës së tij, i dyzet e shtatë: do të quhet F-47 . Gjatë konferencës për shtyp të premten më 21 mars, manjati njoftoi mbylljen e konkursit për programin NGAD (Next Generation Air Dominance), i cili pa Lockheed Martin dhe Boeing duke konkurruar për kontratën thelbësore për bombarduesin e ri të gjeneratës së gjashtë. Kjo e fundit mbizotëroi, duke fituar një mega kontratë me vlerë mbi 20 miliardë dollarë .
F-47 do të jetë pjesa qendrore e një programi shumë më të madh që synon të projektojë Forcat Ajrore të SHBA-së në të ardhmen. Avioni i ri do të marrë parasysh atë që është mësuar nga platformat e gjeneratës së pestë, F-22 dhe F-35, duke sjellë përmirësime të shumta në aspektin e fshehtësisë (vëzhgueshmërisë së ulët të radarit) në këmbim të, të paktën në teori, kosto më të ulëta të mirëmbajtjes. Avioni gjithashtu do të përdorë gjerësisht inteligjencën artificiale për t’u bërë qendra e një flluske luftarake, e përbërë nga satelitë dhe dronët bashkëpunues (dy modelet e para, YFQ-42 dhe YFQ-44, janë aktualisht duke u testuar).
Me pak fjalë, F-47 nuk do të jetë luftarak “i zakonshëm” . Ky është një koncept krejtësisht i ri, i cili po fiton terren vitet e fundit në Evropë dhe Kinë. Italia, Britania e Madhe dhe Japonia po punojnë në Gcap (Programi Global Combat Air), i ngjashëm me avionin e ri amerikan në koncept dhe performancë. Franca dhe Gjermania janë përpjekur të nisin programin FCAS (Future Combat Air System) prej vitesh , por grindjet industriale midis Dassault dhe Airbus po i bëjnë gjërat të vështira. Dhe Kina, në fund të dhjetorit, tregoi për herë të parë dy avionë të panjohur , të cilët dyshohet se janë prototipe të avionëve të tyre të gjeneratës së gjashtë. Tani për tani, në pritje të informacioneve të mëtejshme, ekspertët i quajnë J-36 (më i madh dhe me një konfigurim shtytës me tre motorë) dhe J-50 (të ngjashëm me paraqitjet dixhitale të Ngad-it amerikan).
Koha e shpalljes së Trump për fitoren e Boeing dhe përcaktimi zyrtar i F-47 duket se tregon një shqetësim për lëvizjet e Kinës . Kur imazhet e J-36 dhe J-50 u shfaqën në dhjetor, analistët perëndimorë (dhe amerikanë) mbetën të habitur. Ata nuk prisnin që Pekini të ishte kaq shumë përpara në zhvillimin e luftëtarëve të gjeneratës së gjashtë. Sidomos duke marrë parasysh vështirësitë tona “të brendshme”. Vetë Ngad ka pësuar vonesa të mëdha, kryesisht për shkak të kostove të parashikuara të avionit.
Në fakt, askush nuk donte të përsëriste përvojën e avionëve të gjeneratës së pestë, të cilët, megjithëse të sofistikuar dhe vdekjeprurës, kërkojnë investime të mëdha ekonomike për të mbetur funksional (fjala është për 42 mijë dollarë në orë fluturimi në F-22, rreth gjysma e asaj në F-35). Që nga korriku 2024, Forcat Ajrore kishin vendosur zyrtarisht në pritje programin e zhvillimit të avionëve të drejtuar, për t’u fokusuar në dronët e krahut (të cilët janë gjithashtu të pajtueshëm me F-35 tashmë funksionalë). Një vendim që u përsërit më pas shtatorin e kaluar.
Kjo është arsyeja pse njoftimi i sotëm i Trump duket i lidhur me avionët kinezë. Presidenti e ka bërë të qartë se dëshiron të përqendrojë të gjitha forcat e tij në skenën e Paqësorit dhe se ai e sheh Pekinin , dhe jo Moskën , si kundërshtarin e vërtetë të Amerikës. Dhe nëse armiku provon se është përpara, nevojitet një reagim i menjëhershëm. Pra, këtu është F-47, i cili ndoshta është ende pak më shumë se një prototip, me performancë të paqartë dhe kosto edhe më pak të qarta. Vetë Shtëpia e Bardhë nuk ka publikuar imazhe të detajuara , duke theksuar se ka “ende punë për të bërë”. Gjëja e rëndësishme është të mbash një sy në Kinë.