Parlamenti Evropian miratoi pesë akte të reja të martën për të ndihmuar në përmbushjen e synimeve të klimës së BE-së, duke përfshirë rregullat e reja për emetimet e karbonit për industrinë detare dhe të aviacionit, si dhe për partnerët tregtarë jo të BE-së.
Ligjvënësit e BE-së dhanë dritën jeshile për disa pjesë kyçe të paketës legjislative të bllokut “Fit for 55”, duke synuar të reduktojë emetimet e tij kolektive të gazeve serrë me të paktën 55% deri në vitin 2030 krahasuar me nivelet e vitit 1990, tha Parlamenti Evropian në një deklaratë.
Masat e reja synojnë të reformojnë të ashtuquajturin Sistemi i Tregtimit të Emisioneve (ETS), tregu i karbonit i BE-së, sipas të cilit ndotësve u kërkohet të blejnë “kredi karboni”.
Sipas rregullave të reja, sektorët ETS, të tilla si industritë me energji intensive të hekurit, letrës ose naftës, duhet të ulin emetimet e tyre të gazeve serrë me 62% krahasuar me nivelet e 2005-ës.
Kompensimet falas për kompanitë do të hiqen nga viti 2026, duke përfshirë edhe sektorin e aviacionit.
Ndryshimet krijojnë gjithashtu një regjim të veçantë të shkarkimeve për transportin rrugor dhe ndërtimin dhe, për herë të parë, përfshijnë industrinë detare në ETS.
Për të parandaluar konkurrencën e pandershme nga partnerët tregtarë jo të BE-së, blloku prezantoi gjithashtu një instrument të ri të rrjedhjes së karbonit.
Importuesit e hekurit, çelikut, çimentos, aluminit, plehrave, energjisë elektrike dhe hidrogjenit do të detyrohen të paguajnë diferencën në çmimin e karbonit sikur produktet të ishin prodhuar në BE.
Parlamenti Evropian autorizoi gjithashtu krijimin e një Fondi për Klimën Sociale prej 65 miliardë eurosh (71 miliardë dollarë) për të mbështetur familjet e cenueshme, bizneset e vogla dhe përdoruesit e transportit për t’u përshtatur me standardet më të larta klimatike.
Vendet anëtare të BE-së nuk kanë miratuar ende ligjet e reja, por kjo procedurë pritet të jetë thjesht një formalitet pasi institucionet e BE-së arritën marrëveshjen për paketën Fit for 55 në dhjetor.