“Focus” *
Projekti miliarda dollarësh i portit në Durrës, dikur i konsideruar si zemra ekonomike e Shqipërisë, po bëhet gjithnjë e më shumë simbol i intrigave ndërkombëtare, vendimeve të gabuara politike dhe makinacioneve të dyshimta. Zbulimet e fundit flasin për një rrjet kompanish të frontit kroat, lidhje tregtare ndërkombëtare dhe struktura të dyshuara kriminale që mund të minojnë më tej besimin tek qeveria e kryeministrit Edi Rama.
Porti i Durrësit prej vitesh është në qendër të polemikave politike dhe ekonomike. Kontrata origjinale me kompaninë gjermane EMS Shipping Trading GMBH, e cila supozohej të rregullonte menaxhimin operacional të portit, u bë kryefjalë. Por në vend që të përmbushte kontratën, qeveria shqiptare e ndërpreu atë në mënyrë të njëanshme për t’i hapur rrugë një projekti të ri turistik.
Pika e kthesës erdhi në korrik 2024, kur EMS tërhoqi çuditërisht padinë e saj ndërkombëtare dhe ia shiti koncesionin kompanisë kroate, Schapha d.o.o, për 13 milionë euro. Ky transaksion, në dukje i padëmshëm, ngre pyetje të shumta pas një vëzhgimi më nga afër.
Schapha d.o.o.: Një kompani e para misterioze
Fakti që një kompani e vogël kroate duhet të marrë një kontratë me rrezik të lartë nuk ishte pikëpyetja e vetme pyetja e bërë nga ekspertët në Berlin dhe Bruksel.
Hulumtimet sugjerojnë se “Schapha d.o.o.” është një kompani, e lidhur jo vetëm me aktorë me ndikim kroat, por edhe me interesat shqiptare. Synimi i tyre duket të jetë që të sigurojnë kontrollin e portit të ri të planifikuar të Porto Romanos, i cili konsiderohet një projekt strategjik kyç në rajon.
Roli i MAERSK dhe lidhjet e padukshme
Ish-drejtori i portit të Durrësit luan një rol kyç në këtë aferë. Sipas informatorëve, kjo ka ndodhur me dijeninë dhe pëlqimin e ministres së Infrastrukturës së Shqipërisë, Belinda Balluku, e cila mësohet se e ka porositur të vendosë kontakte me gjigantin shumëkombësh të logjistikës MAERSK. Drejtori rajonal i MAERSK në rajonin e Adriatikut cilësohet si një figurë vendimtare.
Rezultati: Me Schapha d.o.o. Si si një kompani fasadë, një oligark vendas shqiptar, me mbështetjen e menaxherëve rajonalë të MAERSK, mund të fitonte të drejtat ekskluzive të operimit për portin e ri të Porto Romanos – për 45 vitet e ardhshme. Edhe pse ky tender ende nuk është nisur zyrtarisht, kritikët dyshojnë se mund të jetë një projekt i manipuluar dhe i koordinuar, i cili tashmë është vendosur në favor të disa aktorëve.
Nga Kroacia në Amerikën Latine: Një rrjet global?
Rasti bëhet edhe më problematik nga lidhjet e pronarëve të “Schapha” me Ekuadorin dhe Kolumbinë. Burimet ngrenë shqetësime se vende si Kolumbia dhe Ekuadori, me destinacione si Shqipëria, po monitorohen gjithnjë e më shumë nga DEA, si rrugë potenciale të trafikut të drogës.
Këto zbulime mund të kenë pasoja të mëdha për Shqipërinë. Ekspertët paralajmërojnë se qeveria mund të ketë inkurajuar pa dashje rrjetet kriminale, duke dështuar në verifikimin e duhur të investitorëve ndërkombëtarë.
Implikimet politike: Qeveria nën presion
Zbulimet e reja hedhin një hije të rëndë mbi qeverinë shqiptare. Ministrja e Infrastrukturës, Balluku dhe kryeministri Edi Rama janë kritikuar ashpër. Opozita tashmë po i përdor incidentet për të akuzuar qeverinë për korrupsion dhe paaftësi.
Ekziston gjithashtu një rrezik përshkallëzimi në nivel ndërkombëtar: investitorët gjermanë dhe evropianë mund ta shohin këtë rast si një shembull parandalues. Në veçanti, roli i MAERSK, një kompani shumëkombëshe, mund të tërheqë interesin e mediave dhe institucioneve të tjera ndërkombëtare.
Një thirrje zgjimi për Shqipërinë
Drama rreth portit të Durrësit tregon sesi Shqipëria është kapur mes progresit ekonomik dhe rrjeteve të errëta politike. Aktorët ndërkombëtarë dhe Bashkimi Evropian tani mund të kërkojnë gjithnjë e më shumë hetime të pavarura dhe procedura transparente për të rivendosur besimin në rajon.
Ajo që është në rrezik është shumë më tepër se një projekt porti shumë miliardë dollarësh. Këtë duhet ta dijë edhe kryeministri Edi Rama. Bëhet fjalë për besueshmërinë e Shqipërisë si një vend në zhvillim që dëshiron të jetë tërheqës për investitorët e huaj – dhe për stabilitetin e një shteti që rrezikohet gjithnjë e më shumë të keqpërdoret si peng në betejat ndërkombëtare për pushtet.
* Përshtati: “Boldnews.al”
Titulli origjinal: Drama e portit të Shqipërisë përshkallëzohet: Zbulime të reja për kompanitë e frontit kroat dhe lidhjet e mundshme kriminale
LEXO EDHE:
Koncesioni i Portit Durrës/ Media gjermane-Ramës: Po monitorohesh nga BE e Berlini
Dritëhijet e koncesionarit kroat të Portit të Durrësit dhe lidhjet me Amerikën Latine