Nga Artan Hoxha
Fredi Beleri, kryetari i zgjedhur, por i pabetuar i Himarës, u dënua me vendim gjyqësor të Apelit të GJKKO. Mbi këtë bazë, Komisioneri Shtetëror i Zgjedhjeve, Ilirjan Celibashi, konstatoi dhe shpalli pavlefshmërinë e mandatit bazuar në ligjin për dekriminalizimin.
Brenda të njëjtës ditë, 5 korrik, kërkoi nga Celibashi e mori njoftim prej tij për këtë pavlefshmëri, Sekretari i Përgjithshëm i Këshillit të Ministrave, Engjëll Agaçi, e në emër të këtij këshilli njoftoi Presidentin e Republikës, Bajram Begaj, ndërsa Shkëlqesia e Tij, po brenda ditës, shpalli zgjedhjet në Himarë për në datën 4 gusht.
Strumbullari i gjithë ‘meselesë Beleri’, Kryerilindësi Rama, vijon qetësisht dhënien e certifikatave të pronave në Himarë.Ligji 139/2015 për Qeverisjen vendore, neni 62, përcakton se: ‘Kryetari i bashkisë shkarkohet me vendim të Këshillit të Ministrave në rastet kur:…..b) dënohet për kryerjen e një vepre penale, me vendim të formës së prerë, nga gjykata;’ duke qenë ky një nga rastet e përfundimit përpara kohe të mandatit, sipas nenit 61, pika 1, germa ‘ç’ e këtij ligji.
Situata ligjore ishte fare e qartë: Fredi Beleri kishte marrë mandatit e Kryetarit të Bashkisë Himarë, me fitoren e tij në zgjedhjet e vitit të kaluar, verifikuar dhe shpallur ky mandat me vendim të të gjitha organeve kompetente në kësi rastesh.
Fredi Beleri nuk u lejua (padrejtësisht) të kryente betimin dhe pra nuk e filloi ushtrimin e mandatit, por vetë mandati ekzistonte gjatë gjithë kohës dhe ishte i vlefshëm. Ai dhe vetëm ai ishte Kryetari i Bashkisë. Të tjerët, të emëruar, ushtronin detyrën në vend të tij.
Ne këto rrethana baza ligjore e drejtpërdrejte dhe e vetme për t’u zbatuar pas vendimit te apelit gjyqësor ishte ajo e sipërcituar, pra qe Këshilli i Ministrave duhej te merrte vendim formal për shkarkimin e Fredi Belerit.
Edi Rama nuk ndërmori një vendim te Këshillit te Ministrave dhe e ‘nxori pataten e nxehtë me duart’ e zotërinjve të sipër përmendur. Arsyet mund të kenë qenë disa: vetë Kryerilindësi nuk donte të përfshihej as vetë as si Këshill Ministrash; vendimi i Këshillit të Ministrave mund të ishte i ankimueshëm në Gjykatën Kushtetuese e në këtë rast, sipas Kushtetutës, shkarkimi pezullohet deri në vendimin e kësaj gjykate ndërkohë që duket se regjimi Rama ka urgjencë në kryerjen e zgjedhjeve në Himarë, e nuk pret as mbarimin e sezonit veror.
Komisioneri Celibashi ‘e nxori pataten me duart e tij’, duke marre vendim me një baze ligjore që nuk vlen fare, po fare-fare, për rastin Beleri. Ligji i dekriminalizimit ndalon kandidimin për disa shkaqe që kanë ndodhur përpara fitimit të mandatit, jo mbas fitimit të tij nga personi. Natyrisht, nëse pas fitimit të mandatit rezultojnë se janë fshehur ato shkaqe që do ta kishin penguar personit të ishte kandiduar atëherë mandati i tij bëhet automatikisht i pavlefshëm. Por, pas fitimit të mandatit, për të gjitha llojet e mandateve përfshirë ato vendore, ka zgjidhje të tjera ligjore, siç edhe në këtë rast, ai sipas nenit 62 germa ‘b’ e ligjit 139/2015.
Qofte edhe tërësisht i gabuar, ky vendim i Komisionerit Celibashi, si akt administrativ, ka afat ankimi dhe s’mund të prodhojë efekte deri në shqyrtimin e ankimit dhe marrjen e një vendimi përfundimtar, së pari nga KAS-komisioni i Ankimeve dhe Sanksioneve i KQZ, së fundmi në Kolegjin Zgjedhor.
As sekretari Agaçi, as Presidenti Begaj nuk priten, përkundrazi, me urgjencë e padurim, brenda ditës, vijuan procedurën për caktimin e datës së zgjedhjeve duke e kaluar kështu dorë më dorë, në shërbim të Kryerilindësit, ‘pataten e nxehtë’ Beleri.
Natyrisht qe ‘Çeta nuk mund të presë sa të mblidhet fshati’.
Në pararendje Fredi Beleri nuk u lejua asnjëherë, as nga Drejtoria e Burgjeve as nga Prokuroria e Posaçme (SPAK) as nga Gjykata e Posaçme (GjKKO) e as nga vete Gjykata e Lartë të shkonte 2 a 3 orë në Himarë për të bërë betimin me pretekstin që ligji për të drejtat e të burgosurit (edhe të paraburgosurit) nuk e parashikon shprehimisht këtë rast (ligji njeh lejen e posaçme për fatkeqësi e gëzime familjare apo provim shkollor), por Beleri fare bukur shkoi në mbledhjen e KQZ-së ndonëse edhe një rast i këtillë nuk përmendet shprehimisht në ligj.
Të gjitha organet e përfshira zbatuan pra direktivën e Kryerilindësit, thënë kjo direktive publikisht që para një viti: ‘Fredi Beleri as nuk betohet, as nuk shkarkohet deri në një vendim gjyqësor përfundimtar’. Këshu e tha Kryerilindësi, kështu ia zbatuan shërbëtorët, me pikë e presje.
Nëse gjithë këtij zinxhiri veprimesh i shtojmë edhe dyshimet e rënda për procesin provokativ, në formë kurthi ndaj Fredi Belerit, që u ekzekutua fillimisht me zell nga policia, prokuroria dhe gjykata e Vlorës, fill pas akuzave e kërcënimeve të vetë Kryerilindësit gjatë fushatës zgjedhore prill-maj 2023, pasuar me arrestimin e Belerit, vijuar më tej nga SPAK e GjKKO me të njëjtin zell shërbëtor e inkuizitor, del fare e qartë se si i gjithë shteti ishte në shërbimin e plotë të Kryerilindësit, pa kushte e pa kundërshti. E Beleri nuk është i vetmi rast.
Bëje zot ëndërr, nënshtrohu, emigro ose ngrihu ta ndalojmë.
Zgjidh.