Më 28 prill, Kryeministri Spanjoll Pedro Sánchez qëndroi i vetëm në podiumin e një dhome informimi të ndritshme por të zbrazët.
Ndërsa një reporter i CNN bëri një pyetje përmes lidhjes video, kryeministri u përqendrua thellë, duke mbajtur shënime dhe duke parë në monitor vetëm një herë.
Ndërsa filloi përgjigjen e tij, ai pa drejtpërdrejt kamerën, për t’u mburrur me vëllimin e testimeve Covid-19 të Spanjës.
“Ne jemi një nga vendet me numrin më të madh të testeve të kryera,” tha Sánchez.
Fillimisht, kryeministri përmendi të dhëna nga një renditje e fundit e Organizatës për Bashkëpunim Ekonomik dhe Zhvillim (OECD) që e kishte vendosur Spanjën të tetën në testimin Covid-19 midis anëtarëve të saj.
“Sot”, shtoi ai, “ne kemi mësuar për një studim tjetër, nga Universiteti Johns Hopkins, që […] na rendit në vendin e pestë në botë në testet totale të kryera.”
Kishte vetëm dy probleme: Të dhënat e OECD kishin qenë të gabuara. Dhe ndërsa disa burime e kishin renditur Spanjën në vendin e pestë në vëllimin e përgjithshëm të testimit, Johns Hopkins nuk ishte njëri prej tyre; studimi i cituar nga Sánchez nuk ekziston.
Megjithatë, dy javë më vonë, qeveria spanjolle po qëndron pranë përmbajtjes së pretendimit të kryeministrit të saj.
Në vend që të citojnë Johns Hopkins, zyrtarët spanjollë tani po tregojnë për renditjen e testimeve nga një faqe interneti për grumbullimin e të dhënave të quajtur Worldometer – një nga burimet që qëndron pas pultit të koronavirusit të cituar gjerësisht në universitet – dhe duke bërë pyetje se pse disa qeveri dhe institucione të respektuara kanë zgjedhur t’i besojnë një burimi për të cilat dihet pak.
Çfarë është Worldometer?
Para pandemisë, Worldometer ishte më i njohur për “kategoritë” e tij, duke siguruar vlerësime të drejtpërdrejta të numrave si po rritej popullsia e botës ose numri i makinave të prodhuara këtë vit.
Uebfaqja e saj tregon që të ardhurat vijnë nga reklamimi dhe licencimi i kategorive të tij.
Kriza Covid-19 ka rritur pa dyshim popullaritetin e faqes në internet.
“Është një nga rezultatet më të larta të kërkimit në Google për statistikat e koronavirusit. Në gjashtë muajt e fundit, faqet e Worldometer është shpërndarë rreth 2.5 milion herë në gjashtë muajt e parë të 2019, sipas statistikave të siguruara nga BuzzSumo, një kompani që ndjek angazhimin në mediat sociale dhe ofron njohuri për përmbajtjen.
Uebfaqja pretendon se “drejtohet nga një ekip ndërkombëtar i zhvilluesve, studiuesve dhe vullnetarëve” dhe e “botuar nga një kompani e vogël dhe e pavarur e mediave dixhitale me seli në Shtetet e Bashkuara”.
Por të dhënat publike tregojnë se ka pak prova të një kompanie që punëson një ekip të analistëve dhe studiuesve shumëgjuhësh.
Nuk është e qartë nëse kompania ka paguar stafin që verifikon të dhënat e saj për saktësi ose nëse mbështetet vetëm në automatizim dhe mbledhje nga turma.
Sajti ka të paktën një postim ku kërkohet punëtor që nga tetori, duke kërkuar një zhvillues vullnetar për faqen në internet.
Dikur njihej si Worldometers, faqja e internetit u krijua fillimisht në 2004 nga Andrey Alimetov, asokohe një imigrant 20-vjeçar nga Rusia, që sapo kishte marrë punën e tij të parë për IT në New York.
“Është një uebfaqe super e thjeshtë, nuk ka asgjë të çmendur për këtë,” i tha ai kohët e fundit CNN.
Brenda afro një viti, tha Alimetov, në faqe po vinin 20,000 ose 30,000 vizita çdo ditë, por i kushtoi shumë para në tarifat e mirëmbajtjes në internet.
“Nuk kishte asnjë mënyrë të shpejtë të menjëhershme për të marrë para,” tha ai, kështu që ai renditi faqen në eBay dhe e shiti atë për 2,000 dollarë diku në 2005 ose 2006.
Kur faqja fillestare e Reddit paraqiti faqen e tij të vjetër në 2013, Alimetov i dërgoi një email blerësit, një burrë të quajtur Dario, për ta uruar.
Në përgjigjen e tij, Dario tha se ai e bleu sitin për të drejtuar trafikun në faqet e tij të tjera të internetit.
Ndërsa ato biznese “filluan të bien, unë vendosa të investoj në Worldometers, duke sjellë burime dhe njerëz derisa përfundimisht ajo mori një kurs të vetin,” shkroi Dario.
Sot, faqja e internetit e Worldometer është në pronësi të një kompanie të quajtur Dadax LLC.
Përfaqësuesit për Worldometer dhe Dadax nuk iu përgjigjën kërkesave të CNN për intervista, por regjistrimet e biznesit tregojnë se Dadax u formua së pari në Delaware, në 2002.
Dosja rendit një kuti postare si adresa e kompanisë. Nga 2003 deri në 2015, regjistrimet e biznesit në Connecticut dhe New Jersey listuan presidentin e Dadax si Dario Pasqualino.
Adresat në regjistrimet lidhën kompaninë dhe Pasqualino në shtëpitë në Princeton, New Jersey, dhe Greenwich, Connecticut.
Kompania është ende e regjistruar në mënyrë aktive në Delaware dhe ka qenë në gjendje të mirë që nga viti 2010.
Kompania ndan emrin Dadax me një firmë softuerësh me bazë në Shanghai. Në mars, të dy kompanitë lëshuan deklarata duke mohuar një lidhje.
Dadax kinez tha se lëshoi deklaratën e saj pasi mori “shumë thirrje dhe postë elektronike” në lidhje me sitin e statistikave. Worldometer, në një cicërimë, tha se nuk ka pasur kurrë “asnjë lloj lidhjeje me ndonjë entitet me bazë në Kinë”.