Përfaqësuesi i OSBE-së për Lirinë e Medias, Harlem Désir, i dërgoi Kryeministrit të Shqipërisë, Edi Rama, një rishikim ligjor të Ligjit mbi Mediat Audiovizuale në Shqipëri, Ligjin për Komunikimet Elektronike dhe dispozita të tjera përkatëse lidhur me rregullimin e llojeve të caktuara të përmbajtjeve të ofruara përmes internetit.
Kjo analizë ligjore është pjesë e një procesi të gjatë konsultimi ndërmjet Zyrës së Përfaqësuesit dhe qeverisë gjatë hartimit të legjislacionit. “Unë e vlerësoj bashkëpunimin konstruktiv me autoritetet, edhe pse disa përmirësime në projektligjet ende duhet të futen. Shpresoj që rekomandimet tona të merren parasysh dhe se modifikimet do të futen gjatë procesit parlamentar për të siguruar pajtueshmëri më të mirë ose legjislacionin e ardhshëm me standardet ndërkombëtare mbi lirinë e shprehjes dhe lirinë e medias “, tha Përfaqësuesi.
Shqyrtimi është përgatitur nga Dr. Joan Barata Mir, një ekspert i pavarur për lirinë e medias dhe është një version i zgjeruar dhe i azhurnuar i analizës ligjore që Zyra e Përfaqësuesit për Lirinë e Medias botoi më 11 korrik. (Https://www.osce.org/representative-on-freedom-of-media/425453)
Vërej se ka përmirësime të rëndësishme në krahasim me draftet e përgatitura më herët gjatë vitit. Versioni i fundit i projektligjit për mediat audiovizuale përmban dispozita të reja që përcaktojnë më mirë dhe më saktësisht objektin dhe fushëveprimin e ligjit dhe përmend nevojën që AMA të respektojë standardet ndërkombëtare dhe rajonale kur të miratojë vendimet e saj. Është pozitive që dispozitat problematike në lidhje me regjistrimin e emrit të domenit dhe bllokimin ose përmbajtjen në internet janë hequr dhe se propozimi përfshin një përshtatje specifike ose të drejtën për t’u përgjigjur në mjedisin e ri të botimeve elektronike “, tha Désir. Përfaqësuesi pranoi që drafti nuk i jep kompetencë Komitetit të Pajtueshmërisë së AMA-s në lidhje me respektimin e standardeve morale, etike apo profesionale për ofruesit e shërbimeve elektronike të botimit. Për më tepër, drafti i tanishëm nuk përmban dispozitën e përgjithshme të përfshirë në versionet e mëparshme që duket se i japin AMA-së kompetenca bllokuese të gjera dhe të pakufizuara në rastet ose “shkelje të dispozitave të këtij ligji”, i cili do të kufizohet në rastet e veprave penale të fëmijës pornografi, inkurajim ose veprime terroriste ose shkelje të sigurisë kombëtare.
Në letrën e tij drejtuar Kryeministrit të Shqipërisë, Désir theksoi disa çështje të mbetura që ende duhet të adresohen, të cilat ai rekomandon për të ndryshuar në procesin legjislativ. Propozimet e rishikimit ligjor, në veçanti, për të ndryshuar nenin 132/1 që i jep AMA-s kompetencën për të detyruar ofruesit e shërbimeve të publikimeve elektronike të publikojnë një kërkesë faljeje, të heqin përmbajtjen ose të fusin një njoftim pop-up në rastet ose shkeljet e dispozitave në veçanti në neni i ri 33/1. Në këtë artikull, referimi ndaj “respektit të privatësisë dhe dinjitetit të qytetarëve”, i cili është i gjerë, i jep AMA-së fuqi të madhe të re që mund të ndikojë në lirinë e shprehjes. “AMA ose ndonjë organ administrativ apo rregullator nuk duhet të merret me çështjet e shpifjes, të cilat duhet të mbeten nën kompetencat e gjykatave”, tha Désir. Analiza gjithashtu sugjeron një formulim të ri për paragrafin 3 ose nenin 132, i cili përcakton mundësinë, në rastet kur shërbimet e medias elektronike mund të favorizojnë veprat penale të pornografisë së fëmijëve, inkurajimin e akteve terroriste ose shkeljet e sigurisë kombëtare, “të bllokojnë qasjen në internet “. Qëllimi i propozuar gjithashtu synon sqarimin e kompetencave të Autoritetit Kombëtar për Certifikimin Elektronik dhe Sigurinë Kibernetike (NAECES), AMA dhe AKEP-it në këtë fushë. Shqyrtimi ligjor ngre shqetësime rreth kompetencave të dhëna AKEP-it në propozimin për ndryshimin e Ligjit për komunikimet elektronike, lidhur me miratimin e masave për të mbrojtur një gamë të gjerë interesash, duke përfshirë interesat e vendit, sigurinë publike, të drejtat themelore dhe çdo dispozitë të përfshirë në sistemin ligjor shqiptar. Këto nocione janë shumë të definuara dhe mund të jenë në kundërshtim me standardet ndërkombëtare të sigurisë juridike, proporcionalitetit dhe domosdoshmërisë dhe nuk përfshijnë rregulla specifike për mënyrën e sigurimit të mbrojtjes së lirisë së shprehjesPër më tepër, neni 133 i projektligjit ende i referohet gjobave ekonomike shumë të larta që do të vendosen në rastet apo shkeljet. “Shpresoj që analiza ligjore, e cila përfshin një numër rekomandimesh, do të jetë i dobishëm në diskutimet e mëtejshme. Zyra ime do të vazhdojë të jetë e përfshirë ngushtë në këtë proces, i cili duhet të jetë gjithëpërfshirës për të gjithë aktorët relevant deri në përfundimin e saj “, përfundoi Désir. Teksti i plotë i rishikimit të ri ligjor është në dispozicion këtu: www.osce.org/representative-on-freedom-of-media/426152