Ditën që Prokurorja e Përgjithshme e Përkohshme, Arta Marku, kërkoi nisjen e procedimit disiplinor për 10 prokurorë të Krimeve të Rënda, personi përgjegjës për zbatimin e këtij urdhëri, Sokol Stojani, drejtori i Inspektimit në institucionin qëndror të Akuzës jep dorëheqjen nga funksioni i tij.
Dorëheqja e Stojanit erdhi në vijim të përplasjeve të vazhdueshme që kishte ai me Arta Markun, të cilat e kanë fillesën tek refuzimi që drejtori i Inspektimit, në cilësinë e kryetarit të komisionit përzgjedhës, i bëri kandidaturës së preferuar të Kryeprokurores së Përkohshme për Sekretar të Përgjithshëm të institucionit.
Debatet Marku-Stojani kanë nisur në Maj 2018, kur, me urdhër të Prokurores së Përgjithshme të Përkohshme u hap procedura për zgjedhjen e Sekretarit të Përgjithshëm. Në urdhër përcaktohen kriteret përkatëse për kandidatët, si edhe mënyra e konkurimit-me shkrim dhe intervistë verbale.
Komisioni përzgjedhës përbëhej nga 5 anëtarë, 3 prej të cilëve nga Prokuroria e Përgjithshme dhe dy nga radhët e pedagogëve të Fakultetit të Ekonomisë. Kryetar i Komisionit u caktua Sokol Stojani, drejtor i Inspektimit dhe Burimeve Njerëzore në institucion.
Në fazën e parë, për vendin vakant të Sekretarit të Përgjithshëm aplikuan 3 kandidatë, të cilët u skualifikuan nga Komisioni, për shkak se nuk plotësonin kriteret formale. Kjo vendimmarrje duket se nuk ka përmbushur synimet e Arta Markut, e cila, gjithësesi është detyruar të rishpallë konkursin për herë të dytë.
Në mesin e Shtatorit 2018, Komisioni Përzgjedhës organizon sërish konkursin për Sekretar të Përgjithshëm në institucionin qëndror të Akuzës. Në përfundim, Komisioni cakton renditjen e kandidatëve pjesëmarrës, sipas pikëve të grumbulluara në testimin me shkrim dhe atë verbal.
Lista, me renditjen përkatëse, i dorëzohet Prokurores së Përgjithshme të Përkohshme, Arta Marku, nga kryetari i Komisionit, njëkohësisht edhe drejtori i Inspektimit dhe Burimeve Njerëzore, Sokol Stojani.
Sipas burimeve të “Boldneës.al”, pasi ka parë renditjen e emrave, Arta Marku ka kërkuar nga Stojani që të ndryshojë rezultatet dhe të caktojë si fitues një emër të preferuar të Kryeprokurores së Përkohshme.
Kjo kërkesë është konsideruar aspak ligjore nga ana e Stojanit, i cili e ka refuzuar sugjerimin e eprores së tij. Në vijim, Stojani i ka paraqitur Arta Markut dorëheqjen nga pozicioni i Drejtorit të Inspektimit dhe Burimeve Njerëzore.
Arta Marku nuk e ka pranuar dorëheqjen e tij, por, menjëherë ka urdhëruar shkarkimin e tij nga detyra e drejtorit, e cila krijon përshtypjen e një hakmarrjeje më shumë se sa një veprimi administrativ.
Pas dorëheqjes/shkarkimit të Stojanit, Arta Marku ka urdhëruar gjithashtu edhe anulimin e të gjithë procedurës së konkursit për Sekretar të Përgjithshëm, përfshirë edhe renditjen e aplikantëve, me argumentin që përzgjedhja e këtij pozicioni i takon Këshillit të Lartë të Prokurorisë.
Në fakt, në nenin 66, pika 4 e ligjit nr.97/2016, “Për organizimin dhe funksionimin e Prokurorësisë” përcaktohet se ” Sekretari i Përgjithshëm i Prokurorisë së Përgjithshme zgjidhet përmes një procedure të hapur dhe transparente. Këshilli i Lartë i Prokurorisë përcakton rregulla të detajuara lidhur me procesin e emërimit të Sekretarit të Përgjithshëm”.
Duke pasur parasysh këtë dispozitë, ngrihen pikëpyetje të shumta se përse Arta Marku ka këmbëngulur dy herë për zhvillimin e konkursit për Sekretar të Përgjithshëm, kur ajo nuk e ka këtë kompetencë.
Sipas të dhënave të mësipërme, rezulton se Kryeprokurorja e Përkohshme ka vendosur të heqë dorë nga caktimi i Sekretarit të Përgjithshëm vetëm atëherë kur, mesa duket, kandidatura e preferuar e saj, nuk kishte asnjë mundësi reale për të fituar pozicionin.
Nga ana tjetër, vendimi i Arta Markut për t’ia lënë në dorë Këshillit të Lartë të Prokurorisë (kur të krijohet) përzgjedhjen e Sekretarit të Përgjithshëm, është një standart i dyfishtë i ndjekur prej saj.
Ajo ka marrë dhe i ushtron fuqishëm kompetencat e Këshillit të Lartë të Prokurorisë për transferimin, komandimin, lëvizjen e procedimet disiplinore për prokurorët, por ndërkohë, ka vendosur të respektojë kompetencat e KLP-së, në këtë rast, kur, i përzgjedhuri i saj nuk arrin të zgjidhet Sekretar i Përgjithshëm.