OpenAI, krijuesi i ChatGPT-së, ka mundur Grok-un e Elon Musk-ut në finalen e një turneu për të shpallur lojtarin më të mirë të shahut me inteligjencë artificiale (IA).
Historikisht, kompanitë teknologjike shpesh kanë përdorur shahun për të vlerësuar përparimin dhe aftësitë e një kompjuteri, me makinat moderne të shahut që janë pothuajse të pamposhtura edhe ndaj lojtarëve më të mirë njerëzorë.
Por kjo garë nuk përfshinte kompjutera të projektuar posaçërisht për shah. Në vend të kësaj, u zhvillua midis programeve të IA-së të dizajnuara për përdorim të përditshëm.
Modeli o3 i OpenAI-së doli i paprekur në turne dhe mundi modelin Grok 4 të xAI në finalë, duke i hedhur benzinë zjarrit të rivalitetit në vazhdim mes dy kompanive.
Sam Altman dhe Musk, të dy bashkëthemelues të OpenAI-së, pretendojnë se modelet e tyre më të fundit janë më të mençurat në botë.
Modeli Gemini i Google-it mori vendin e tretë në turne, pasi mundi një model tjetër të OpenAI-së. Por këto IA, edhe pse të talentuara në shumë detyra të përditshme, ende po përmirësohen në shah, me Grok që bëri disa gabime gjatë ndeshjeve të fundit, duke humbur vazhdimisht mbretëreshën e tij.
“Deri në gjysmëfinale, dukej se asgjë nuk do ta ndalonte Grok 4 në rrugën e tij drejt fitores,” tha Pedro Pinhata, një shkrimtar për Chess.com, në mbulimin e tij.
“Megjithë disa momente dobësie, IA e X-it dukej të ishte larg si lojtari më i fuqishëm i shahut… Por ky iluzion u shkatërrua në ditën e fundit të turneut.”
Ai tha se loja “e papërfillshme” dhe “gabimet e shumta” të Grok-ut i dhanë mundësi modelit o3 të Open AI të fitonte në mënyrë bindëse radhazi.
“Grok bëri shumë gabime në këto ndeshje, por OpenAI-ja nuk bëri,” tha mjeshtri i madh i shahut, Hikaru Nakamura, gjatë transmetimit të tij drejtpërdrejt në finalen.
Para finales së së enjtes, Musk kishte thënë në një postim në X se suksesi i mëparshëm i xAI-së në turne ishte një “efekt anësor” dhe se ata “nuk kishin shpenzuar pothuajse aspak përpjekje për shah”.
Pse IA po luan shah?
Turneu i shahut me IA u zhvillua në platformën Kaggle, e cila i përket Google, që u mundëson shkencëtarëve të të dhënave të vlerësojnë sistemet e tyre përmes garave.
Tetë modele të mëdha gjuhësore nga Anthropic, Google, OpenAI, xAI, si dhe zhvillues kinezë si DeepSeek dhe Moonshot AI, u përballën në një turne tre-ditor në Kaggle.
Zhvilluesit e IA-së përdorin teste të njohura si benchmark për të shqyrtuar aftësitë e modeleve në fusha të ndryshme si arsyetimi ose kodimi.
Si lojëra komplekse me rregulla të bazuara në strategji, shah dhe Go janë përdorur shpesh për të vlerësuar aftësinë e një modeli për të mësuar se si të arrijë më mirë një rezultat të caktuar, në këtë rast, të mposhtë kundërshtarët për të fituar.
AlphaGo, një program kompjuterik i zhvilluar nga laborator AI i Google DeepMind për të luajtur lojën kineze strategjike me dy lojtarë Go, arriti një seri fitore ndaj kampionëve njerëzorë të Go në fund të viteve 2010.
Mjeshtri korean-jugor i Go-së, Lee Se-dol, u tërhoq nga gara pas disa disfatesh nga AlphaGo në vitin 2019.
“Ekziston një entitet që nuk mund të mposhtet,” i tha ai agjencisë së lajmeve Yonhap.
Sir Demis Hassabis, një nga bashkëthemeluesit e DeepMind, është vetë një mjeshtër i shahut.
Ndërkohë, në fund të viteve 1990, kampionët e shahut u përballën me kompjutera të fuqishëm.