Është shtuar frika për një katastrofë ekologjike në brigjet e Britanisë, pasi një anije mallrash që transportonte kimikate toksike u përplas në një cisternë nafte që transportonte karburant avioni për ushtrinë amerikane ditën e djeshme.
Dy mjetet detare vijojnë ende të digjen në Detin e Veriut, rreth 10 milje larg bregut të Hull. Dhjetëra njerëz u shpëtuan, por një anëtar i ekuipazhit nuk është gjetur ende. Ndërkohë, grupet mjedisore kanë paralajmëruar për pasoja potencialisht të dëmshme për jetën detare, ndërsa pyetjet vërtiten se si ndodhi kjo përplasje në mes të ditës.
Ajo që është shqetësuese është fakti se si anija tregtare me flamur portugez që mbante të paktën 15 kontejnerë me cianur natriumi, një substancë toksike që mund të shkaktojë vdekjen, u përplas me cisternën më të madhe, pa e ulur fare shpejtësinë.
Videot nga faqja e internetit MarrineTraffic tregojnë Solong duke lëvizur me shpejtësi përgjatë gjithë rrugës së tij, derisa goditi Stena Immaculate, pa e ulur në asnjë moment shpejtësinë.
Çfarë transportonin anijet?
Solong po transportonte një sasi të panjohur alkooli dhe 15 kontejnerë me cianur natriumi, sipas kompanisë së inteligjencës detare dhe revistës së transportit Lloyd’s List.
Cianidi i natriumit lëshon gaz cianid hidrogjeni, një asfiksues shumë toksik që mund të jetë shpejt fatal për ata që janë të ekspozuar, sipas Qendrave të SHBA për Kontrollin dhe Parandalimin e Sëmundjeve (CDC). Kimikati gjithashtu mund të shndërrohet në cianid hidrogjeni në kontakt me ujin. Mbetet e paqartë nëse ndonjë cianid ka hyrë në det.
Si një masë paraprake nga zjarri, Solong ka të ngjarë të ketë transportuar ngarkesën e tij në pjesën e përparme të anijes, larg bllokut të akomodimit dhe dhomave të motorit.
Stena Immaculate mësohet se mbante 220,000 fuçi karburant avioni në 16 tanke ngarkesash të ndara. Nuk është e qartë se çfarë vëllimi i karburantit mund të jetë lëshuar për shkak të incidentit.
Sa të rrezikshme janë kimikatet?
Ekspertët thonë se derdhjet e karburantit të avionëve kanë tendencë të ndikojnë në mjedis më pak se derdhjet e naftës së papërpunuar.
“Karburanti i avionëve është vaj i lehtë”, tha Schanck, i cili megjithatë paralajmëroi për një ndikim mjedisor.
Mark Hartl, një ekotoksikolog detar nga Qendra për Biodiversitetin Detar dhe Bioteknologji në Universitetin Heriot-Watt në Edinburg, tha se shumica e karburantit të avionit do të avullojë shumë shpejt.
“Ndërsa imazhet duken shqetësuese, nga këndvështrimi i ndikimit në mjedisin ujor është më pak shqetësues sesa nëse kjo do të kishte qenë naftë bruto,” tha ai.
Megjithatë, grupet e avokimit duke përfshirë Greenpeace në Mbretërinë e Bashkuar paralajmëruan për dëme potencialisht të përhapura në mjedis dhe kafshë të egra.
“Ne jemi jashtëzakonisht të shqetësuar për rreziqet e shumta toksike që këto kimikate mund të paraqesin për jetën detare,” tha Paul Johnston, një shkencëtar i lartë në Laboratorët e Kërkimeve Greenpeace në Universitetin Exeter.
Kompania Crowley që menaxhon cisternën ka njoftuar deri më tani se të paktën një nga 16 cisternat është çarë, pa mundur të specifikojë se sa karburant ka rënë në det.