A është më mirë të kesh një avion të vjetër që prodhon shumë dioksid karboni gjatë fluturimit apo një modern që prodhon më pak? Përgjigja do të dukej e qartë, edhe sepse është bërë shumë për të kufizuar përdorimin e karburanteve që prodhojnë ngrohje në atmosferën e Tokës. Megjithatë nuk është aq e qartë.
Sipas një studimi të ri të botuar në Environmental Research Letters, në fakt, aeroplanët komercialë modernë që fluturojnë në lartësi të mëdha krijojnë kontradikta (të cilat bëjnë që teoricienët e konspiracionit të flasin shumë) të cilat kanë një ndikim të fortë në ngrohjen globale. Kjo ndodh mbi të gjitha sepse në ato lartësi, ku atmosfera është “më e qetë”, gjurmët e tyre humbasin më gjatë se ato që formohen me avionë më të vjetër që fluturojnë më poshtë. Dhe rezultati është se aeroplanët modernë, pavarësisht se në fakt lëshojnë më pak dioksid karboni se sa ata të vjetër, përfundojnë duke kontribuar më shumë në ndryshimin e klimës.
Contrails janë shirita të hollë të reve artificiale të vërteta të prodhuara nga gazrat e shkarkimit të avionëve: ato, si shumica e reve, kontribuojnë në ngrohjen globale duke bllokuar nxehtësinë në atmosferë. Megjithëse efekti i ngrohjes së kontrails nuk është përcaktuar ende saktësisht, shkencëtarët besojnë se është akoma më i madh se ngrohja e prodhuar nga emetimet që vijnë nga konsumimi i karburantit të avionëve. Avionët modernë si Airbus A350 dhe Boeing 787, të cilët fluturojnë në rreth 12 kilometra lartësi, ata krijojnë më shumë pengesa sesa avionët më të vjetër komercialë të pasagjerëve.
Në këto lartësi ajri është më i hollë, ofron më pak rezistencë aerodinamike dhe për këtë arsye krijon kushtet për konsum më të ulët të karburantit. Avionët e vjetër komercialë, nga ana tjetër, fluturojnë në lartësi pak më të ulëta, rreth 11 kilometra. Pra, duke marrë parasysh të gjitha gjërat, aeroplanët e gjeneratës së re nga njëra anë prodhojnë më pak emetime karboni për pasagjer, nga ana tjetër ata krijojnë kontraven që kërkojnë më shumë kohë për t’u shpërndarë dhe krijojnë një efekt ngrohjeje më të qëndrueshme në atmosferë.
Studimi më pas përshkroi (duke konfirmuar atë që tashmë dihet) një masë “të thjeshtë” që mund të shkurtojë jetën e kontrails: zvogëlimin e sasisë së blozës së emetuar nga motorët e avionëve, e cila prodhohet kur karburanti digjet në mënyrë joefikase në motorë. Grimcat e blozës në fakt “ngjeshin” avujt e ujit, duke rritur kohëzgjatjen e kontraileve.
Më në fund, studiuesit theksuan një “kapitull” në lidhje me avionët privatë, të cilët do të dukeshin më të këqijtë në klasë. Avionët privatë krijojnë pengesa më të konsiderueshme sesa mendohej më parë, duke ngritur shqetësime për përdorimin e tepruar të këtyre avionëve nga super të pasurit. Pavarësisht se janë më të vegjël dhe përdorin më pak karburant, ato krijojnë kontradikta të ngjashme me ato të avionëve komercialë shumë më të mëdhenj, gjë që befasoi studiuesit.
Avionët privatë fluturojnë më lart se avionët e tjerë, më shumë se 12 kilometra mbi tokë, ku ka më pak trafik ajror. Megjithatë, si aeroplanët komercialë modernë, ata gjithashtu krijojnë shtigje më të qëndrueshme se aeroplanët komercialë të vjetër me fluturime më të ulëta, duke e bërë ndikimin e tyre në klimë më keq sesa mendohej më parë.