Anija më e madhe e lundrimit në botë ka nisur udhëtimin e saj të parë të shtunën, mirëpo grupet mjedisore janë të shqetësuara pasia anija me gaz natyror të lëngshëm dhe linjat e tjera gjigante të lundrimit që do të pasojnë, do të çlirojnë metan të dëmshëm në atmosferë.
“Icon of the Seas” i Royal Caribbean International është nisur nga Miami me kapacitet për 8000 pasagjerësh. Anija është ndërtuar për të punuar me gaz natyror të lëngshëm, i cili digjet më pastër se karburanti tradicional detar, por paraqet rreziqe më të mëdha për emetimet e metanit.
Grupet mjedisore thonë se rrjedhja e metanit nga motorët e anijes është një rrezik i papranueshëm për klimën për shkak të efekteve të tij të dëmshme afatshkurtra.
“Është një hap në drejtimin e gabuar”, tha Bryan Comer, drejtor i Programit Detar në Këshillin Ndërkombëtar për Transportin e Pastër (ICCT), një institut kërkimor për politikat mjedisore.
“Ne vlerësojmë se përdorimi i gazit të lëngshëm si lëndë djegëse detare lëshon mbi 120% më shumë emetime të gazit serrë të ciklit jetësor sesa nafta e gazit detar.”
Për sa i përket efekteve të ngrohjes, metani është 80 herë më i keq gjatë 20 viteve se dioksidi i karbonit, duke e bërë uljen e këtyre emetimeve kyçe për frenimin e ngrohjes së temperaturës globale.
Anijet e lundrimit si Icon of the Seas përdorin motorë me presion të ulët, me dy karburant që rrjedhin metan në atmosferë gjatë procesit të djegies, i njohur si “rrëshqitja e metanit”, sipas ekspertëve të industrisë.
Ka dy motorë të tjerë të përdorur në transportuesit me shumicë ose anijet me kontejnerë që lëshojnë më pak metan, por janë shumë të gjatë për t’u futur në një anije lundrimi.
Royal Caribbean thotë se anija e saj e re është 24% më efikase kur bëhet fjalë për emetimet e karbonit sesa kërkohet nga rregullatori global i transportit, Organizata Ndërkombëtare Detare (IMO).
Motorët e anijeve të lundrimit kanë një rrëshqitje të vlerësuar të metanit prej 6.4% mesatarisht, sipas hulumtimit të vitit 2024 të financuar nga ICCT dhe partnerë të tjerë. IMO supozon rrëshqitje të metanit në 3.5%.
Nga 54 anijet me porosi nga janari 2024 deri në dhjetor 2028, 63% pritet të fuqizohen nga gazi i lëngshëm, sipas Shoqatës Ndërkombëtare të Cruise Line. Aktualisht, rreth 6% e 300 anijeve turistike që lundrojnë furnizohen me karburant nga gaz të lëngshëm.
Royal Caribbean do të përdorë lëndë djegëse të ndryshme ndërsa tregu evoluon, tha Nick Rose, nënkryetar i kompanisë për mjedisin, shoqërinë dhe qeverisjen.
“Gazi i lëngshëm është një pjesë e strategjisë sonë aktuale.”