Nga Bislim Ahmetaj
Historikisht në tregun shqiptar nafta ka qënë më e lirë se benzina.
Dhe kjo është e natyrshme pasi benzina ka kosto më të lartë prodhimi duke qënë se është derivat i naftës dhe kërkon përpunim më të thellë, për pasoj do të ketë edhe çmim më të lartë në shitje.
Përjashtim nga ky rregull bëjnë disa vende ekologjike si Zvicra apo Norvegjia të cilat për shkak të ndotjes më të lartë që shkakton nafta dekurajojnë përdoruesit e makinave me naftë edhe përmes çmimit.
Ky rregull në Shqipëri është përmbysur në favor të naftës që kur çmimin e karburanteve nisi ta vendosë “Bordi i transparencës së çmimeve”.
Po çfarë ka ndodhur?!?
Pse ja ka hipur nafta benzinës?!?
Të jetë rastësi?!?
Të jetë edhe ky kapërcim i panatyrshëm produkt i luftës në Ukrainë?!?
Do mundohem ti jap përgjigje këtyre pyetjeve për publikun që më ndjek dhe beson tek e verteta dhe jo te propaganda.
Nga statistikat e mangëta që zotëron vendi ynë, Shqipëria ka rreth 600 mijë mjete motorrike lëvizëse.
80% e të cilave punojnë me naftë, në këtë % futen edhe mjetet e rënda të transportit (kamionët, kamionçinat, autobuzët, mikrobuzët, traktorët dhe makineritë bujqësore) të cilat konsumojnë katër pesë herë më shumë naftë se autoveturat.
Pra nafta zë mbi 80% të sasisë ditore të karburantit të harxhuar në vend.
Kjo do të thotë që sasia e naftës që shitet në treg zë 80 deri 90% të sasisë së karburanteve që konsumon tregu ynë.
Vetëm 20% e autoveturave janë makina benzinë dhe nga këto më shumë se gjysma janë të modifikuara gaz-benzinë.
Konsumi ditor i benzinës zë më pak se 10% të tregut të këtij produkti dhe po kaq edhe ai i gazit.
Ligjet universale të ekonomisë së tregut na mësojnë që në këtë rast çmimi i naftës për shkak të ofertës duhet të ishte të paktën më i ulët se ai i benzinës.
Po pse ndodh e kundërta?!?
Nga kjo analizë e thjeshtë del në dritë të se me çmimin e lartë të naftës shtojnë në mënyrë të drejtëpërdrejtë pasurinë importuesit e saj, shumica e të cilëve janë pjesë e Bordit të vëndosjes së çmimeve.
Gjithashtu çmimi i lartë i naftës rritë të ardhurat buxhetore, (pasi akciza, TVSH-ja, taksa e mjedisit, taksa e karbonit, taksa e qarkullimit aplikohet mbi çmimin e shitjes) buxhet të cilin e kanë në shënjestër për ta shpërdoruar dhe vjedhur zyrtarët e lartë të shtetit duke filluar nga Kryeministri deri tek anëtarët e Bordit të Transperencës së Çmimeve. Pra Bordi i vEndos çmim më të lartë naftës në raport me benzinën me qëllimin e vetëm për të pasuruar vetën dhe për të varfëruar qytetarët e vendit të tyre.
Vini re: Çmimi më i lartë vihet të premten, kur dihet që shumica e atyre që e zotërojnë një autoveturë marrin rrugën drejt plazheve të vendit për të freskuar trupin dhe mendjen nga stresi javor.
Të hënën edhe pse çmimi i naftës është gjithmonë më i lartë se ai i benzinës ai bie me disa cent pasi në ditët e javës ulet sadopak përdorimi i autoveturave.
Siç duket Qeveria me anë të Bordit të rjepjes së qytetarëve ka menduar çdo detaj se si tia shtoj pasuritë vetës dhe si ta shndërroj qytetarin e shtresës së mesme në të varfër dhe të varfërin në lypës rrugësh.
Cila do të ishte zgjidhja?!?
Zgjidhja më e mirë do të ishte shkrirja e këtij bordi dhe lënia e çmimin në dorë të tregut.
Qeveria të përgjysmoj akcisën dhe të heqë taksën e mjedisit deri sa të mbaroj lufta në Ukrainë.
A do të heqë dorë qeveria dhe oligarkët nga rjepja e popullit?!?
E vështirë, më mos e pamundur të bëhen ujku dele.
Po çfarë duhet bërë?!?
Një zgjedhje e sforcuar, por në këto rrethana thuajse e vetmja do të ishte që populli të blej nga një shishe benzinë, e cila për shkak të prezencës së Bordit të çmimeve kushton më lirë se nafta dhe si fillim dhe paralajmërim të djegë makinat super të shtrenjta të qeveritarëve dhe të oligarkëve të karburantit të cilat që të gjitha punojnë me benzinë, në qoftë se bie në vesh të shurdhër ky paralajmërim atëherë le të rrethojë qeverinë oligarkike dhe tu djegë selitë dhe ata vetë brenda bash si minjtë e lamave.