Kina është e gatshme të hapë një mega-aeroport të ri në jug të Pekinit, tashmë shtëpi për qendrën e dytë të transportit më të madh në botë, përpara 70 vjetorit.
Aeroporti Ndërkombëtar i Pekinit Daxing (PKX) do të shohë fluturimin e tij të parë komercial rreth 20 shtatorit, sipas mediave kineze shtetërore, me Kinën Jugore që planifikon të vendosë një Airbus A380, aeroplanin më të madh në botë.
Aeroporti shumë i parashikuar siguron një epokë të re për udhëtimet ajrore nga kryeqyteti kinez drejt vendeve të tjera. Kina ka qenë në nevojë të dëshpëruar për një portë të dytë global.
Aeroporti ekzistues i kryeqytetit ndërkombëtar të Pekinit (PEK) nuk ka kapacitetin e plotë, duke e bërë gati të pamundur që linjat ajrore të shtojnë fluturime në kohë të dëshirueshme.
Në vitin 2018, më shumë se 100 milion udhëtarë kaluan nëpër tre terminalet e saj – duke e bërë atë aeroportin e vetëm në botë që kaloi atë moment historik të trafikut të pasagjerëve, pas Hartsfield-Jackson Atlanta. Kina parashikohet të kapërcejë Shtetet e Bashkuara si tregu më i madh në botë për udhëtime ajrore deri në vitin 2022.
Daxing multibilion dollarësh, i projektuar nga arkitekti i ndjerë Zaha Hadid dhe partnerët e saj kinezë, është ndërtuar për të ardhmen, me katër pista dhe një terminal prej 97 fusha futbolli me hapjen e fazës së parë – si dhe shërbimin ndaj klientit robotë që do t’u sigurojnë udhëtarëve azhornimet e fluturimeve dhe informacionin e aeroportit.
Synimi fillestar operacional “modest” është të strehojë 72 milion pasagjerë dhe 2 milion ton ngarkesë në vit deri në vitin 2025. Masterplani ambicioz kërkon ndërtimin e gjithsej shtatë pistave, duke lëvizur të paktën 100 milion pasagjerë dhe 4 milion ton ngarkesë në vit përmes aeroportit.
Ndërtimi për projektin 11.5 miliardë dollarë filloi në vitin 2014, me më shumë se 40,000 punëtorë në terren në kulmin e tij. Terminali mban të gjitha linjat e konturit të nënshkrimit të Hadid, me shumë dritë natyrale që shkëlqejnë nëpër më shumë se 8,000 dritare të dallueshme në çati.
Me nofkën “yll deti” nga media kineze për formën e saj të pesë lidhjeve të lidhura në një sallë kryesore, Daxing synon të zvogëlojë udhëtimin për pasagjerët, për një kohë të gjatë një ankesë për shumë mega-shpërndarës të rinj. Autoriteti i aeroportit ka premtuar një distancë jo më shumë se 600 metra (650 metra) – rreth tetë minuta ecje – midis pikave të sigurisë dhe portave më të largëta.
Një shqetësim tjetër i pasagjerëve është vendndodhja e Daxing. është në jugun e Pekinit, një qytet famëkeq për bllokimet e trafikut. Aeroporti i ri është rreth 50 kilometra (30 milje) nga Sheshi Tiananmen në qendër të qytetit – dhe madje edhe më larg nga rrethet kryesore të biznesit në lindje dhe veri.
Duke lënë mënjanë shqetësimet e tilla, zyrtarët thonë se kanë ndërtuar më shumë sesa një aeroport – por më tepër një shpërndarës transporti me të vërtetë i integruar që përfundimisht do të shohë hekurudhat me shpejtësi të lartë, shërbimet ndërqytetase dhe ekspreset në qendër të qytetit të aeroportit të gjithë duke ndaluar poshtë terminal. Trenat e aeroportit ekspres, duke udhëtuar me një shpejtësi më të lartë prej 160 kilometrash në orë (100 mph), premtojnë të zhveshin pasagjerët që vijnë në qytet në më pak se 20 minuta.
Megjithatë, të tjerë thonë se një qendër e re e aviacionit mamuth do të ketë vetëm vonesa fluturimi Worsen në Pekin, tashmë të renditur afër fundit të listave të performancës në kohë midis aeroporteve në mbarë botën.
Nuk ka asnjë indikacion se ushtria kineze, e cila kontrollon pjesën më të madhe të hapësirës kryesore ajrore, do të lehtësojë kontrollin e saj për t’u dhënë avionëve hapësirë më të manovrueshme. Por zyrtarët e aviacionit dhe drejtuesit e linjës ajrore parashikojnë zvogëlimin e vonesave në Daxing falë modelit të tij shumë-drejtues që përmirëson efikasitetin operacional në ajër, si dhe vendndodhjen e tij në jug të Pekinit – duke eleminuar shumë ndalesa fluturimi që synojnë të shmangin “jo” të madhe të qytetit. zona e mizave.