Tre janë faktorët që mund ta çojnë Greqinë drejt një konflikti me kreditorët e eurozonës dhe një tjetër krizë të mundshme të pagesave të borxhit.
Së pari, qeveria nuk po mundet të avancojë me reformat e nevojshme politike për të përfunduar rishikimin e dytë të kushteve të programit.
Së dyti, disa qeveri kyçe të eurozonës po përballen me revolta populiste të cilat nuk bien dakort me dhënien e asnjë koncesioni tjetër ndaj Greqisë.
Së treti, konflikti i cili zgjat prej vitesh midis institucioneve të eurozonës dhe FMN-së në lidhje me çështjen e Greqisë ka arritur në një pikë që smban më.
Sipas parashikimeve afatgjata, pritet që vështirësitë politike në Greqi të rriten në muajt e ardhshëm dhe se ekziston rreziku që Greqia të shkojë në zgjedhje të parakoshme. Sipas po të njetave parashikime ajo do të dalë nga zona euro në një periudhë shumë të afërt.
Kreditorët e Zonës Euro ndaj Greqisë janë duke këmbëngulur në realizimin e të gjitha reformave të shqyrtuara në rishikimin e dytë të programit dhe për pjesëmarrjen formale të FMN-së në progarimin e kushteve të caktuara, përapra se ata të vendosin t’i japin asaj fondet e kërkuara.
Më 30 janar, Klaus Regling, kreu i Mekanizmit të Stabilitetit Europian (një fond i ndihmës ndërqeveritare për vendet e eurozonës), organi përgjegjës për disbursimet e kredisë për Greqinë, në kuadrin e programit të tretë të rregullimit ekonomik, u shpreh se Greqia duhet të përfundojnë shqyrtimin e dytë të programit dhe FMN-ja duhet të mbështesë zyrtarisht programin para se MSE të japë këste të mëtejshme të kredisë.
Më 31 janar, Ministria gjermane e Financave nënvizoi pothuajse të njejtat pika gjatë një deklarate për shtyp.
Kori i Zonës Euro
Deklarat e Zonës Euro erdhën disa ditë pas kërkesës së FMN-së për raportin e fundit mbi Greqinë, që paraplajmëron se borxhi publik i saj do të shpërthejë në 2022 dhe mund të arrijë deri në 275 për qind të PBB-së deri në fund të 2060 (tani është 180 për qind e PBB-së).
Vitin e kaluar FMN-ja publikoi një raport ku thuhej se borxhi i Greqisë është “shumë i paqëndrueshëm” dhe vazhdoi më tej duke thënë se kjo situatë e zymtë do të vazhdonte edhe në rastin e skenarit më të mirë ku të gjitha refeormat e kërkuara do të realizoheshin.
Sipas një parashikimi të publikuar nga ESM-ja, nëse Greqia i realizon të gjitha reformat e kërkura, borxhi i saj publik mund të bjerë me 105 për qind në fund të 2060.
Presione populiste
Greqisë do t’i duhet një këst i ri kredie gjatë tremujorit të tretë në mënyrë të tillë që të paguajë nëj pjesë të borxhit. Asaj do t’i duhet të paguajë pak më shumë se 6 miliardë euro ndaj sektorit privat dhe kriditorëve zyrtarë në 2017.
Ndërkohë, shtetet huadhënëse nuk kanë dëshirën më të vogël për t’i lehtësuar borxhin Greqisë, sidomos në nëj situatë parazgjedhore si në vende të tilla si Hollanda, Franca dhe Gjermania, ku politikanët dhe partitë kryesore janë nën presion të fortë nga partitë populiste kryengritëse.
Dilemat mbi Sirizën
Asnjë nga palët nuk ka rënë dakort mbi masat që duhen marrë për të për të arritur një tepricë buxheti me 3.5 për qind të PBB-së gjatë 2018. Investitorët thonë se duhet të ndërmerren ato reforma të vlefshme të cilat do të sillnin rreth 700 milionë dollarë ndërsa qeveria insiston se reformat në tregun e punës dhe reformat në liberalizimin e sektorit energjitik do të sillnin 550 milionë dollarë.
Pavarësisht të gjitha zërave në lidhje me sufiçitin primar, reforma e tregut të punës ka më shumë mundësi për të provuar një marrëveshje-ndarëse nga Fronti Social Unifikues i Sirisë. Ankesat e saj për një mekanizëm stabilizator fiskal mund të jenë thjesht një kurth për të devijuar vëmendjen nga reformat e tregut të punës që i kërkohen që të përmbushë. Kjo mund të arrijë në atë nivel që mund të duket i pakalueshëm për disa militantë sirianë.
Monitor.al